Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Det gick bra. De kollade att de hade bra, och lika mycket, fostervatten, fyllda urinblåsor och pigga fosterrörelser varför det ömmar får jag fråga om på onsdag, var bara så lättad att de mådde så bra

• JhjärtaK
    VVW skrev 2014-11-22 15:47:41 följande:
    Jag har tre nya tider nu för UL, det blir varannan vecka så han ser dem som enäggstvillingar. De har en tunn linje mellan sig bara men han tyckte att navelsträngarna satt långt ifrån varandra och det kunde tyda på att det var två sammanväxta moderkakor...vi får se :)

Har ni tagit reda på kön? Gjorde inte det sist men vi ska fundera till nästa UL.

Hoppas allt går bra idag på sjukhuset!
    Vi har förresten tagit reda på kön, det är två små flickor där inne
  • JhjärtaK

Två dagar på helgen och lika många sjukinrättningar . Igår för tvillingarna och idag för mig. Har ju varit superförkyld i två veckor nu och rethostan har satt in så jag måste dels kolla upp att jag inte fått en bakteriell infektion och dela få något för hostan för jag kan ju inte sova. Och hostningarna är inte poppis vare sig hos mig eller twinsen. :-P

• JhjärtaK

Luftrörskatarr så penicillin och mollipect fick jag utskrivet. Båda helt ofarliga för bebisarna som tur är. Men sådär kul såklart

• JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-11-24 08:28:08 följande:
    Men stackare, vad besvärligt du har det nu! :( Hoppas du kryar på dig fort och vad skönt att allt ser bra ut med tvillingarna! Kram
    Tack. Ja känner ändå att antibiotikan har hjälpt en del redan som tur är men näsan är verkligen helt körd. Har tagit nässpray nu i en dryg vecka och man skall inte ta mer än 10 dagar så känner att jag borde sluta. Sen hjälper den inte jättemycket längre så har läst att det finns något som heter Sinova Forte som tydligen är snorlösande och avsvällande som man kan äta under graviditeten. Måste bara antingen komma iväg själv (inte troligt, soffläge hela dagen hittills ) eller få maken att köra en omväg till ett apotek.

Imorgon är det iaf tvillingutbildning via tvillingklubben som jag bara måste orka gå på. Skall bli både kul och intressant

Sen är det UL på onsdag igen men mtp att allt såg bra ut i lördags så är jag ändå rätt lugn denna gång.
  • JhjärtaK
    julii skrev 2014-11-24 14:35:22 följande:

Hur ofta känner ni fosterrörelser/sparkar? Går in i v.18 på torsdag och tror mig ha känt dom ett par gånger då de bubblat till. Kittlat nästan, ingen som jag känt förut iaf. Kände de i ca 1,5 vecka varje kväll men nu har jag inte känt någonting alls på en kanske nån vecka och definitivt inga sparkar. De känns som att jag borde känna mer med tanke på att de är 2 stycken. .. hur har det vart för er? Är jätte orolig.

Jag har börjat känna dem varje dag kanske 1-2 veckor tillbaka och är nu i vecka 22. Jag har moderkakan i framvägg så den dämpar ju en hel del. Började känna de första sprattlena tidigt, i vecka 14, men sedan var det lugnt i några veckor. Jag är omföderska och det sägs att man då börjar känna tidigare. Med dottern kände jag först i vecka 20 typ.

Tror inte alls du behöver oroa dig. Det är först från typ vecka 25 man skall känna dem regelbundet.

Kanske har du också moderkaka i framvägg? Och bara för att de är två så tror jag inte att man känner mer i början. Snarare så att de båda kan ligga och sparka in mot varandra vilket gör att man känner mindre
  • JhjärtaK
    julii skrev 2014-11-24 14:57:34 följande:
    Okej va skönt att höra! Dum fråga kanske men hur vet man att man har moderkaka i framvägg? Tack för lugnande ord :)
    Det har de sett på UL på mig.
  • JhjärtaK
    nokla skrev 2014-11-24 16:38:55 följande:

Jag såg ju en ergonomisk tvilling-bärsele häromdan, återkommer om jag minns vad den heter. Har nog inte kommit ut på marknaden än men gick att förhandsboka. Om de skickar till sverige...

Annars har jag bett min svärmor att sy två stycken mei tai till mig, går ju att ha dem båda på varsin höft medan de är så små att man vill ha båda framtill. Bärsjalen bb slen kommer också med instruktioner på svenska för att knyta tvillingar, om inte man kollar instruktioner på youtube för i så fall finns det hundratals smile1.gif

Vi har en babyslen (eller babyslem som maken kallade den ) men fick aldrig till knytningen riktigt med dottern men lär nog testa igen med dessa två. Såg en instruktionsvideo idag faktiskt på youtube med bra knytning för tvillingar
  • JhjärtaK
    nokla skrev 2014-11-24 16:58:46 följande:

Twingo carrier.

Blir väl inte så billigt precis med fraktkostnaden från USA på det... Men så heter den iaf.

Tack! Skall kolla in . Men visst verkar de sitta i grodposition i den jag länkade till?
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D