Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Det gick bra. De kollade att de hade bra, och lika mycket, fostervatten, fyllda urinblåsor och pigga fosterrörelser varför det ömmar får jag fråga om på onsdag, var bara så lättad att de mådde så bra
Det gick bra. De kollade att de hade bra, och lika mycket, fostervatten, fyllda urinblåsor och pigga fosterrörelser varför det ömmar får jag fråga om på onsdag, var bara så lättad att de mådde så bra
Två dagar på helgen och lika många sjukinrättningar . Igår för tvillingarna och idag för mig. Har ju varit superförkyld i två veckor nu och rethostan har satt in så jag måste dels kolla upp att jag inte fått en bakteriell infektion och dela få något för hostan för jag kan ju inte sova. Och hostningarna är inte poppis vare sig hos mig eller twinsen. :-P
Luftrörskatarr så penicillin och mollipect fick jag utskrivet. Båda helt ofarliga för bebisarna som tur är. Men sådär kul såklart
Trodde inte att det fanns någon bärsele till nyfödda tvillingar men såklart finns det
www.weego.com/en/produkte/weego_twin.php
Dyr men kanske värt priset om de här små är sådana bärfisar som dottern var
Hur ofta känner ni fosterrörelser/sparkar? Går in i v.18 på torsdag och tror mig ha känt dom ett par gånger då de bubblat till. Kittlat nästan, ingen som jag känt förut iaf. Kände de i ca 1,5 vecka varje kväll men nu har jag inte känt någonting alls på en kanske nån vecka och definitivt inga sparkar. De känns som att jag borde känna mer med tanke på att de är 2 stycken. .. hur har det vart för er? Är jätte orolig.
Jag såg ju en ergonomisk tvilling-bärsele häromdan, återkommer om jag minns vad den heter. Har nog inte kommit ut på marknaden än men gick att förhandsboka. Om de skickar till sverige...
Annars har jag bett min svärmor att sy två stycken mei tai till mig, går ju att ha dem båda på varsin höft medan de är så små att man vill ha båda framtill. Bärsjalen bb slen kommer också med instruktioner på svenska för att knyta tvillingar, om inte man kollar instruktioner på youtube för i så fall finns det hundratals
Twingo carrier.
Blir väl inte så billigt precis med fraktkostnaden från USA på det... Men så heter den iaf.