Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
V 38 idag (37+0)! Nu är de "färdiga"
V 38 idag (37+0)! Nu är de "färdiga"
Tul idag. 2,7 och 2,3 kilo. V 36+6. Tvåan har vänt sig med huvudet nedåt. Jag var öppen 3 cm också. Ojoj, då är det inte långt kvar. Har en del elaka värkar. Snart!
Hur går det för er?
Var till bm idag, SF-måttet låg på 37 cm och blodtrycket 120/70. Det var allt vi kollade och så hjärtljuden, 120 och 147. Tog lååång tid att hitta tvilling två, vet inte varför den alltid ska vara så svår. Men det var svårt att se den på ultraljudet sist också, huvudet var tydligt och för första gången sen v 18 kunde vi se båda huvudena samtidigt bredvid varann men resten av kroppen var djupt inbäddad och ihopklämd. Stackarn....
Vilken fin mage jhjärtak
Nej jag tror det är jätteolika, jag är fortfarande inom normalkurvan för en singelgraviditet enligt mitt SF-mått men det är helt normalt med säger min bm. De växer ju som de ska, även att de är lite små sen innan, och de får ju plats därinne på nåt sätt, uppenbarligen.
Min mage är väldigt spänd, stenhård. I mina andra graviditeter har jag kunnat putta in magen lite, känna bebisen å få en putt tillbaka. Det går inte den här gången, det är så gott som helt stumt och så har det varit hela tiden. Inget extraspace alls alltså... Men åh vad det kommer bli skönt att få plats för mina tarmar och inre organ igen
Men bildgoogla efter tvillinggravidmagar om ni inte har gjort det, då ser man att det varierar jättemycket.
Förresten jhjärtak, i vilken vecka gör de snittet?
38+0 vilket är det tidigaste man snittas med twins i Gbg tydligen så jag är väldigt nöjd
Haha det är ju min sista graviditet också, jag hade också planerat å njuta av den men nu uthärdar jag den istället och njuter av att mina två förra graviditeter iaf var så lätta Jag får njuta av bebisarna sen istället tänker jag, och då ska jag banne mig njuta om de så sover i skift!
Grattis stinaa!
Oj vilka bra vikter stinaa!
Går in i vecka 39 idag, undrar om de sjunkit ner lite jag känner mindre tryck uppåt och andas lite lättare Tycker däremot inte att jag ser nån skillnad direkt. Men herregud vad hungrig jag har blivit, vill äta varannan timme typ. Hoppas det är bebisarna som växtspurtar lite.
84 kg visar min badrumsvåg hemma, 63 kg vägde jag vid inskrivningen.
Åh det känns helt sjukt när man kollar i kalendern hur kort det är kvar, jag kan inte fatta det. Känns som det är flera månader kvar, vid mina andra graviditeter har jag typ känt mig färdig vid det här laget och bara gått och väntat. Undra om jag behöver försöka förbereda mig på nåt vis eller bara ta det när det kommer, tänk om jag inte klarar av att föda barn när jag känner mig så oförberedd, jag kanske får panik