• nokla

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

julii skrev 2015-02-01 19:10:45 följande:

Fick åka in på förlossningen idag pga av en liten blödning. Man hittade inget konstigt, tappen var helt stängd och 3 cm lång. Båda hjärtljuden hittades (efter mycket om och men, fick ta till ultraljud för att hitta dom och vart deras hjärtan var). Vart super orolig när barnmorskan sa att hon va tvungen att hämta en läkare för att hon inte hitta båda. Nu i efterhand är jag fortfarande orolig att något ska vara fel, men antar att dom inte skulle skickat hem mig om de inte med säkerhet hitta dom båda? Har någon annan vart med om att få en blödning utan att hittat en orsak till varför?

Jag har haft några blödningar, det är väldigt mycket blodgenomströmning i hela det där området nu så det är ganska lätt hänt tydligen men jätteläskigt såklart. Och det är helt rätt att åka in om det blöder eftersom det kan vara både allvarligt och helt ofarligt. Å verkligen läskigt när man inte hittar hjärtljuden, jag får ångest varje gång innan de hittat båda. Vad skönt att allt såg bra ut. Klart de inte hade skickat hem dig om något var fel. Oron däremot får man ju ofta dras med
  • nokla
    JhjärtaK skrev 2015-02-02 13:31:59 följande:

Nu är jag utskriven och tappen verkar ha återgått till 20 mm som den var i onsdags så läkaren trodde att de skulle stanna inne i många veckor än, whoho! (Även om de såklart inte kunde lova något )

Var på TUL också och tjejerna fortsätter att växa . Tv1 väger ca 1734 g (-10%) och Tv2 ca 1855 g (-4%). Så himla härligt att de börjar närma sig 2 kg och båda har växt ca ett halvt kilo på två veckor! :-O

Haha ja det blir en del att bära på, jag och dottern testade med mjölkpaket å känna hur mycket båda väger tillsammans. Inte så konstigt att man får ont i ryggen kom vi fram till då. Sen har väl båda ca en liter fostervatten var har jag för mig, två kilo till alltså.
  • nokla

Vecka 34 nu då, 33+2. Ursäkta mysbyxor från ica maxi, nu är det mest bekvämlighet som gäller Jag har vuxit ur en del gravidkläder så de känns tajta och obekväma, men känns så himla ovärt å köpa nytt nu liksom när det bara är några veckor kvar...

• nokla

SF mått hos barnmorskan idag 33 cm, hjärtslagen 125 och 155 (bara den ena var vaken) och hb 110 Blodtrycket 65/110, skönt att det håller sig lågt eftersom högt är det som är farligt men segt för en kan ju knappt resa sig upp utan å svimma nästan. Vi pratade om förlossning, men jag känner att bara tv1 ligger kvar med huvudet ner så är jag inget orolig. Men bm trodde att hon skulle ha väldigt svårt att vända sig nu pga trångt

• nokla

Vilken härlig gravidmage. Hur ligger de, bredvid eller över/under varann?

Min etta ligger huvud ner och ganska rakt upp och tvåan med fötterna bredvid på vänster sida och böjd över med huvudet ovanför ettans fötter på höger sida. Pressad upp mot mina revben typ, det är rätt ömt där. Knöliga barn till å klämma ihop sig så konstigt

• nokla
    stinaa skrev 2015-02-09 19:37:49 följande:

Typ exakt så ligger mina! Väldigt bekvämt, speciellt i sittande ställning.. ;)

Haha, jag sitter inte. Det har varit antingen stående eller liggande sidoläge för mig ett tag nu
  • nokla
    justordinary skrev 2015-02-10 12:49:40 följande:

Den ena ligger konstant och sparkar mot tappen, den känslan är ungefär som att bli smått knivhuggen inne i skrevet, alternativt som en jävligt öm elstöt. Mysigt värre. ibland känns det som att om de fortsätter såhär kommer det sticka ut en tå snart...

Jösses
  • nokla

För mig är inte sparkarna värst utan att den enas huvud ligger med konstant tryck upp mot revbenen, en stor hård kula som inte viker sig en tum liksom, försöker hela tiden hitta nya positioner för att få det att trycka emot lite mindre (måste väl vara lika ömt på stackars bebisen med?). Men när man blir så illa tvungen att sitta en stund, som i bilen tex, då är det helt outhärdligt.

• nokla

V 35 för mig imorgon Ja de växer mycket på de här veckorna efter v 30, det lät ju inte så uppmuntrande kanske

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D