• Brumma

Umgängesproblem

Var det ngn av er som flyttade?

Min bonus mamma flyttade och "villkoret" var att hon både hämtade o lämnade. När vi sedan flyttade till annan ort så skötte vi var sin väg.

• Brumma
    Anonym (trött) skrev 2014-08-20 20:34:45 följande:
    polisanmälan var en respons på ett tidigare svar där en person skrev att han kunde vägra att ge tillbaka barnet efter umgänge.
    Har ni gemensam vårdnad så kan han ju behålla barnet krasst sett om ni inte har ngt avtal som gäller.

Vad stod det i avtalet? Att du skulle både hämta och lämna?

Du skriver att han flyttade för två år sedan - flyttade han så att avståndet blev längre, samma eller kortare?

Personligen tycker jag det är självklart att man tar en väg var, förutom om den ena valt att flytta både sig själv och barnen (eller bara själv) och därigenom själv skapat fast är det inget orimligt avstånd så tycker jag man kan ta varannan väg ändå..
  • Brumma
    Anonym (trött) skrev 2014-08-20 19:33:26 följande:
    Vi har ett umgängessamtal sedan 5 år tillbaka, det skrevs dock när han bodde på annan ort och han har sedan dess flyttat.

Som jag har förstått det så kan jag polisanmäla honom om han inte lämnar barnet på avsatt tid?
    Men vad stod det angående körning då?
  • Brumma
    Anonym (.) skrev 2014-08-20 20:52:25 följande:
    Han kan ändå ha problem att sitta i bilen 30 mil varannan söndag.
    Varifrån får du 30 mil?
  • Brumma
    Anonym (trött) skrev 2014-08-20 22:00:50 följande:
    Jag har ensam vårdnad.
    Han flyttade längre bort. 
    Från 30minuter till 1,5h bort.
    Då känns det ju verkligen som läge att komma överens om ett nytt avtal (om det gamla avtalet reglerar vem som kör)..

Tycker förslaget ngn skrev ovan lät bra - vill han ha umgänge så hämtar han på fredag - o du hämtar när barnet skall hem igen. Så långe du fortsätter både hämta o lämna så kommer han fortsätta förutsätta att det är så det ska vara.

Men som sagt, ni hade nog behövt ännu en gång i familjerätten för att komma överens.
  • Brumma
    Anonym (trött) skrev 2014-08-20 22:17:35 följande:
    Ja jag ringde dom idag. Jag hoppas han gör detsamma.
    Är bara väldigt tröttsamt.
    Förstår det...

Vill han inte använda familjerätten får du antingen sätta hårt mot hårt, eller så får ni gå till domstol med det. Har mkt svårt att se att domstolen skulle döma att du skall både hämta o lämna efter uppgifterna du gett här.
Svar på tråden Umgängesproblem