Barnet är alltid förkylt/har feber och vrålhungrigt när hen kommer från pappa.
Det här kan jag relatera till från när mina döttrar var små. Det handlar inte om att de blir sjuka utan att du är orolig över om barnet inte omhändertas när hen är hos honom.
Ta barnet till vårdcentralen och kolla barnet. Det kan vara så att de ser något du missar. Det är bra att ha det dokumenterat ifall du vill söka ensam vårdnad. Barnet kanske är undernärd eller far illa ute. Och det faktum att barnet blir sjuk jämt när barnet är där säger en del.
Prata med honom om din oro först men försök att inte rikta kritik direkt mot honom då tar han avstånd och inte fokuserar på problemet. Försök att få honom att förstå att något är fel och det är ofta regelbundet och att du är orolig. Det har du rätt att vara. Om det fortsätter efter snacket får du ta i med hård handskarna. Familjerätten finns också.
Det är så svårt jag vet. Alla är inte menade att bli/vara föräldrar. Men vi är skyldiga att ta hand om och förse våra barn med kärlek, omvårdnad och vi har ansvar. Du är skyldig att göra något om du ser att ditt barn far illa ute. Idag bor mina döttrar hos mig och det har dom gjort sen dom var små. Dom är 16 och 13 och träffar sin pappa varann vecka 1 dag i veckan. Det är hans egna vilja/möjlighet inte min.
Ta väl hand om er