Barnet är alltid förkylt/har feber och vrålhungrigt när hen kommer från pappa.
Hen är hos pappa varannan helg och vissa onsdagar (egentligen borde vara varje ons men han ställer in hela tiden). Varje gång hen kommer tillbaka från pappan är hen vrålhungrig, förkyld och ofta får feber senare på kvällen. Tidigare har jag kommenterat det men han bara går till attack och avvisar och säger att jag vill enbart förstöra deras relation. När jag smsar, ringer eller mailar svarar han inte eller säger att han inte vill diskutera saker. Han själv däremot skickar mail och ställer krav och tar upp saker men det är bara monolog för återigen om jag svarar upprepar han samma beteende som ovan.
Jag tycker jättesynd om barnet och vet inte vad jag ska göra. Hen är drygt 2 år gammal så hen kan inte kommunicera själv än riktigt. Jag har förstått att han hoppar över mellanmål och de är ute hela tiden men mer vet jag inte.
Ska också tillägga att vi är i en vårdnadstvist och schemat han inte har skött men begärt själv är interremistiskt. Jag har även sagt detta till familjerätten som gör utredning men det verkar inte som att de bryr sig.
Vad gör man i en sån situation?