Inlägg från: carolinheiner |Visa alla inlägg
  • carolinheiner

Rymde - Dagen innan Avlivning

E man 20 år å haft varbölder två ggr tidigare vid den åldern tycker ja att TS gjorde rätt att boka avlivning.. Också med tanke på vad TS har berättat om hans tillstånd.. Varför låta djuren lida i onödan för att vi vill ha kvar dom?! Sluta hoppa på TS för vad hon har gjort.. Jag hade gjort lika dant.. Men när TS insåg att katten blev medtagen fast dom självmedicinerade så gjorde hon rätt i att ringa vet.. Hoppas ni hittar honom TS död eller levande kommer kännas bättre då ist för att inte veta vad som har hänt.. Om han lever eller är död.. Lycka till!

• carolinheiner
    Östlund skrev 2014-09-04 15:54:49 följande:

Till er som bryr sig och lyssnar på mig : Han hittades av grannen runt 11-tiden på kvällen. Kvinnan som hittat honom åkte till veterinären och lät honom somna in. Även hon tog det bästa beslutet?????

Vad skönt att han slipper lida nu iaf.. Kanske dumt att grannen åkte in själv och inte du... Men rätt beslut om avlivning anser ja :) ta tid å va ledsen över din fina vän å livskamrat.. Rip! Lider med dig.. Har fått gå igenom 2 avlivningar själv av tre katter.. Dock inte av varken ålder eller sjukdom :/ utan pga skador..
  • carolinheiner
    Östlund skrev 2014-09-05 10:27:48 följande:

Ja, såhär ligger det till.. han haltade omkring, kunde åtminstone ta sig fram, ville ut på altanen men jag glömde ena ytterdörr öppen. Han rymde.. dagen efter gjorde jag en efterlysning och en granne ringde och sa att hon hittade denne katt enligt beskrivningen. Hennes pappa bor granne med oss o hon hälsade på. Hon visste att hennes pappa hade många svarta katter och trodde det var hans. Men samtalet fck jag mot kvällen, så hon hade redan avlivat honom.

Hon berättade att hon hittade honom en söndag runt 11-tiden på kvällen, några timmar efter hans försvinnande. Han satt mitt på gatan, såg alldeles risig ut. Granndottern tog in honom, gav han kärlek och gjorde en brasa åt honom och satt där gråtandes hela natten. En riktig kattvän som hjälpte även oss. Jag blev alldeles rörd och tacksam <3

Ser inte att grannen har gjort fel.. Men skönt för dig att veta vad dom har hänt med honom iaf..
Svar på tråden Rymde - Dagen innan Avlivning