• BioBonus

Anmäla familjerätt i min kommun?

Anonym (Villrådig!) skrev 2014-08-19 13:29:27 följande:

Nu var jag kanske lite otydlig i min mening.
    Jag menade att familjerättens uppgift således är att medla mellan 2 föräldrar, och min tanke var att kunna få den andre föräldern att prata med FR och även att de pratar med barnen så att de förstår att barnen vill vara lika mycket hos båda.

Jag pratar inte heller om någon stämning, och inte heller om en dag utan 2 dagar.

Och om deras uppgift nu är att medla mellan två parter så borde de ju rimligtvis göra det och inte dumförklara mig. Dessutom om de kan få den andra föräldern att förstå och även lyssna på barnens vilja så är väl det en mycket smidigare väg att gå än genom TR.

Det lät som ni alla jobbar på FR som svarade här. =)

Vad är det som gör att två extra dagar har blivit så viktigt för barnen? Håller de så stenhård räkning på hur många dagar de är hos dig resp. sin pappa? Vad är det som har gjort att dessa två extradagar hos pappan upplevs som en orättvisa för dem? Jag tror inte mina barn har en susning om huruvida de är en, två eller fyra dagar extra hos sin pappa per månad.
    Du behöver inte svara eftersom det är OT, men jag blir nyfiken på bakgrunden....

Och visst kan FR medla, och hjälpa till med kommunikationen, men de kan inte tvinga dit pappan. FR är frivilligt. Så om han är tydlig med att han inte tänker ge med sig så kan FR inte göra mycket, utan du får vända dig till TR.
Svar på tråden Anmäla familjerätt i min kommun?