Anmäla familjerätt i min kommun?
Hej,
Som rubriken tyder så undrar jag vad man har för möjlighet att anmäla familjerätten i sin kommun som missköter sig? Alternativt att få hjälp någon annanstans.
De som jobbar där sköter enligt min mening inte sitt jobb, och har många personliga problem i bagaget själva.
Anledningen kanske ni tycker är banal dock, men jag som haft med dem att göra i 7 år har fått nog.
Mina 2 barn bor växelvis med mig och den andra föräldern sen en vårdnadstvist för ca 7 år sedan. Vi har gemensam vårdnad efter det men jag har dem 2 dagar mindre än den andre. Nu är det ena barnet 12 år och som det så stort låter då ska de lyssna mer på deras önskemål. Barnen har båda haft önskemål att få bo lika mycket hos oss båda, men den andre föräldern har sagt ifrån utan förklaring.
När jag nu ringde FR och önskade deras hjälp så blev jag typ dumförklarad och de sa att jag fick vända mig till tingsrätten.
Jag menade att det är väl en himla onödig väg för alla inblandade att gå om det kan lösas ändå. Men de vägrade lyssna på mig och jag står kvar på ruta 1.
Jag frågade vad de egentligen sysslade med på deras avdelning när det inte ville hjälpa mig. Då blev personen otrevlig och samtalet avslutades.
Ska man bara släppa det hela och låta allt ha sin gång tills barnen blir så stora att de bestämmer själva?
/Fundersam