• Anonym (??)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Anonym (Helena) skrev 2014-08-17 19:04:49 följande:
    TS! Tyvärr många som inte sett skadeverkningar och följder av cannabismissbruk i tråden. Inget ide att argumentera emot egentligen...tyvärr :(

Jag skulle vilja säga dig att du är en klok mamma som reagerat så starkt på hans rökande. Rädda dig själv och ert barn och var tydlig mot honom att gränsen är nådd. Då får han själv avgöra om han ska rädda sig själv eller inte. Det fanns ju en anledning till att han slutade en gång i tiden. Han kommer nog bli påmind om detta när han ser konsekvensen idag.

Det är jättetråkigt att detta har hänt och såklart är du besviken och arg. Jag hoppas att det kommer att lösa dig för er. Stå kvar i ditt beslut om att det ska vara drogfritt hemma. Barn och missbruk hör inte ihop!

Cannabis har sina biverkningar vid missbruk men ts man missbrukar inte, det krävs mycket för att få den diagnosen, inget som skulle undgå ts om han faktiskt hade den.

Ja det finns en anledning, ts betedde sig som en slavägare där hon försökte tvinga han till blint lydnad, det slår i regel tillbaka mot en själv, och barn som alltid hamnar i kläm vid såna situationer.

Ja, det kan lösa sig, om ts börjar tänka framför att instinktivt reagera.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 19:08:08 följande:
    du ger upp ditt liv men inte dina droger för dina barn alltså - det säger allt om din föräldraroll

jag delar helt enkelt inte din åsikt om hur en bra förälder ska vara

Redan bemött, man idiotförklarar bara sig själv med ad hominen så ... duktig idiot.

Har du nått vettigt att komma med så är du välkommen, trams är jag färdig med i denna tråd.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 19:12:07 följande:
    hon gav han ett val, han valde drogerna framför sitt barn det går inte att förändra det faktumet hur mycket man än vrider och vänder på det

propblemet löser sig om mannen avstår från droger till förmån för sitt barn, barnet vill nämligen ha en pappa inte en missbrukare

Redan bemött, han har inte gett upp sitt barn han kommer tillbaks när det räknas.

Redan bemött, problemet löser sig när ts kommer till sans.

redan bemött, kolla vilka kriterier man måste uppfylla för diagnosen

Kom på nått nytt för fan.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 19:13:57 följande:
    ja snälla avstå från mer drogtrams, vi vet redan hur du väljer att rangordna saker, droger, din integritet och dina principer först sen kommer dina barn

Är du klar snart?

Kom med nått med substans om du vill ha nått att säga. lägg ner med att bara skita ner tråden.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 19:16:30 följande:
    nu ska du inte sitta och hitta på saker... ts säger ju själv (och hon vet mer om saken än du)
    " Han VISSTE att det var kört om han gjorde det. Ändå gjorde han det."

han valde drogerna före sitt barn

Redan bemött, hur skulle hon ställa sig om han kom med idiot krav mot henne?

Kom på nått nytt.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 19:26:06 följande:
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 19:22:12 följande:

Är du klar snart?

Kom med nått med substans om du vill ha nått att säga. lägg ner med att bara skita ner tråden.

inte lika roligt va när det är du själv som blir angripen för din åsikt? ta till dig den vetskapen och föreställd dig ts tankar och situation, hon genomgår något väldigt jobbigt just nu och behöver inte en massa påhopp från människor som tycker hon är skurken och att den droganvändande pappan är det oskyldiga offret

ts massa respekt och omtanke skickas till dig och din dotter, hoppas mannen tar sitt förnuft till fånga och avstår från drogerna så at tni kan bli en familj igen

Självförvållad skit som inte ursäktar offerkoftan hon har dragit på sig, det är fler som lider av hennes handling, som partner och barn.

Ja, man kan hoppas att ta tar sitt förnuft till fånga.

• Anonym (??)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 19:27:41 följande:
    Ända tills jag ger han valet "drogerna eller familjen" och han väljer drogerna. Då är han inte så fantastiskt längre.

Detta ligger i familjerätten. Jag ville ha svar på frågorna i ts. Inget annat. Tack.

Han valde inte droger, han valde bort bitterifttan som ansåg att hon kunde äga han, om du inte har förstått det hela än.

Du har möjlighet att ge dottern fullvärdig uppväxt än.

• Anonym (??)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 19:37:41 följande:

Haha, om du tror att en pappa kan komma och gå som han vill i ett barns liv så behöver du verkligen ett wakeupcall.

Han kommer givetvis tillbaka i rätten för att kräva sin del i sitt barns liv nu när du anser att han inte har nån.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 20:43:59 följande:
    nu får du sluta, du blir anmäld för dina konstiga påhopp på ts, du verkar faktiskt inte riktigt klar

Jaha?

Bara för du anser att springa till dagisfrögen och ta hand om saker du anser inte var lämpliga är en bra argumentationsteknik betyder det inte att det gynnar argumentationen *facepalm*

Vist får idioter inlägg att försvinna, försvinner innebörden för det?

• Anonym (??)
    ruuu skrev 2014-08-17 20:45:03 följande:
    Vem har sagt att jag tycker det är ok? Jag har inte läst hela tråden så jag kan inte uttala mig.

Dock blev mina inlägg borttagna föratt jag skrev att ts är okunnig. Vilket hin är, både när det gäller droger och vårdnadstvister.

Censur, jag förstår inte att det händer just nu, måste vara nån kortad nykomling, det höjdes i tak för redan flera år sen, att denna tråd genomgår censur nu förstår jag inte.

• Anonym (??)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 21:11:51 följande:
    Du har problem, sök hjälp.

Tycker du ska tänka en gång till på det där med att tiga är guld

Nej raring, jag tar hand om mina närmsta utan att fördöma dom eller tro mig att jag äger dom.

Sök hjälp själv eller ta hand om din familj utan det, det borde komma utan problem för normalt folk att ta hand om dom man älskar utan att skada dom.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 21:23:40 följande:
    det är nog bäst att bara anmäla denna människa i fortsättning

det är ju uppenbart att denna människa har något slags problem, om det kommer från drogerna eller något annat kan jag inte uttala mig om men jag tror inte vi ska bemöta denna människa mer då det triggar deras underliga beteende

bär med dig vetskapen att du har gjort rätt ts, att droganvändare tycker annorlunda är väl nästan väntat

Det framför att bemöta argument som haglar, nåja man gör vad man har vet till.

Jag anmärker dom uppenbara problem, i och för sig innebär det inte att jag för ett problemfritt tillvaro men jag skapar i alla fall inte gigantiska problem där det inte finns några, jag tar hand om dom som måste tas hand om.

Jag uppvisar vetenskap där det finns behov, där folk anser att "knarkabis" är nock för att kassera en människa och skada sina gena barn med vetskapen.

• Anonym (??)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 22:06:30 följande:
    Vi har precis talat igenom saken här hemma. Kan säga att han inte resonerar som du iaf. Så du är ganska ute och cyklar.

Nej, han som är under din fot när du håller hans barn som gisslan kan eventuellt tänka sig att ta till mer radikala förändringar.

Eller i alla fall såna som du önskar under tuiden man ger igen bakom kuliser.

• Anonym (??)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 22:09:05 följande:
    Förstår att du inte får många protester av din partner där hemma och får göra precis som du vill. Stackarn vill väl inte höra din verbala misshandel !

Nej, du har så rätt min partner anser sig inte att äga mig och ha rätt stalka mig och ställs krav på mig. här planerar vi vår tillvaro och delar på ansvar.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 23:22:20 följande:

hade du varit lika oberörd om din man gjort andra saker som var olagliga? tex stal saker från jobbet (för att finansiera sitt missbruk),  körde rattfull (drograttful)  osv

inte?

då är du en hycklare

för oavsett vad man själv tycker om droger så är det olagligt det går inte att komma ifrån, ni kan tycka det är helt ok och ofarligt bäst ni vill men det ändrar inte hur samhället och lagarna ser på droger

men.. 'så länge han är en bra pappa' gör det väl inget om han bryter mot lagen lite då och då *suck*
    återigen problemet är att mannen sysslar med något som är olagligt
    att sen ingen normalt funtad förälder vill ha sitt barn i närheten av droger eller missbrukare är också en sak

tankevurpa i vanlig ordning, du kan inte ta brott med riktiga offer och förövare som stöld råkar ha, samtidigt även om cannabis inte försämrar körförmågan så är det alltid en risk man tar när man bemannar fordon, folk kan komma till skada.

Med att medvetet ta körkort godkänner man även regler som yrkar på nykterhet.

Ska rätt vara rätt får du jämföra med andra moralbrott som ex piratnedalningar, undrar om ts skulle vara lika upprörd av att maken tankade film i sex år.

jo, vi _vet. hur det fungerar med lagar och dom olika instanser i motsatsen till folk tror att myndigheter spanar upp cannabisrökare med knarkabis radar och sätter ditt alla.

Över 20 % av samhället röker eller har rökt, snacka om att ni demoniserar en betydande del av samhället.

Ts nämner ingen missbruk, lägg av med att försöka klistra diagnoser på folk

• Anonym (??)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 22:32:03 följande:
    Låter helsunt. Att vara i ett förhållande där man ska respektera varandra , men den ena tror att man kan vara fri som en fågel o göra vad fan man vill. Å säger den andre emot så får man höra en hel ordlista med fula ord och så blir man utsparkad. Har man tur så är dörren öppen! Jäääättesunt förhållande!

Men som sagt. Du trodde du visste hur hans tankar gick, men tyvärr är det bara du som har en så sned syn. Facepalm.

Respektera och acceptera ja, tomma ord i din värld tyvärr, ja jag accepterar och respekterar min sambo även där hon gör saker jag tycker mindre om, skulle aldrig få för mig att försöka förändra henne, även hennes brister är perfekta skulle hon däremot få för sig att bete sig som du så skulle jag inte kunna svällja det.

Mer gränslös beteende får man leta efter, skulle aldrig få för mig att försöka styra och nedvärdera som du gjorde.

Skulle heller aldrig få för mig att beröva mina barn den andra förälder och sabba tryggheten i hushållet, barn är heliga i min värld.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-18 17:12:50 följande:
    ts försök att inte bemöta denna missbrukare mer för  et är något som inte är riktigt som det ska med en person som anser att man skadar sina barn om man inte har dom i närheten av droger samtidigt som det enligt samma missbrukare tydligen skulle vara helt ok att syssla med olaglig narkotika fast man har barn

man kan aldrig få knarkare att förstå, dom kommer alltid ursäkta sitt missbruk och alltid drogerna det framför sina barn, att du inte gör det visar att du är som majoriteten av föräldrar, förhoppningsvis kommer pappan till barnet inse vad som är viktigast i livet och ge upp drogerna och ta tillvara på tiden med sitt barn istället för att hänga med sina drogpolare

Man kommer ingenstans med ad hominen, bara ytterligare en jag har inget att komma med så man kör några förolämpningar för att det ska låta bra.

Jag har inget missbruk, ts kille har inget missbruk, kolla upp vad ordet innebär innan du börjar svänga med begrepp du har ingen insikt om.

Sist jag kollade, i det verkliga livet så var döda ting inget som bara hoppade på barn, ska man sansa sig lite så är i princip allt i städskrubben långt farligare och skadligare vid felhantering än cannabis nånsin har varit.
    Fast ska man börja använda sunt förnuft eller logik så fungerar inte hysteriska känsloargument eller ad hominen så jag förstår dig delvis.

Vist använd lite stora slagord som knarkare, använder du även neger och blatte när du talar om folk?

Pappan kommer visa vad som är viktigt, ts fruktade att det skulle bli ett helvete, det kommer givetvis bli ett helvete med tanke på hur illa hon har skött en lättlöst situation.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-18 17:48:35 följande:
    men du är ju ändå trots allt medveten om att det är olaglit eller hur?
    det handlar inte om olika åsikter gällande triviala småsaker utan en substans som är olaglig

sen anser jag det mer kränkande att kalla ett litet barn för könsord som gjordes igår av en missbrukare, än att kalla en missbrukare för knarkare(vilket är det korrekta om man går efter SAO) jag tror faktiskt du som förälder håller med om det eller har jag fel?

Det är piratnedladning också, vad är din poäng?

Lagar är bra riktlinjer, sen lever sunt tänkande människor s¨å som det passar dom utan att skada andra.

Den legala statusen är även nått som är under förändring så lagar är heller inte hugna i sten, jag uppmanar samtidigt cyvil olydnad, en av vägar till förändring.

Hur man kan försöka sig på at kriminalisera stora delar av samhället som försöker bara leva sina liv och betala skatt som alla andra förstår jag inte riktigt, gör du? känner du för att komma med nått vettigt som omväxling?
    jag har inte kallat ts dotter för könsord, sluta ljug rakt av, man skulle nästan kunna tro att du hallucinerar.

Enda gången jag använde nått som kunde liknas vid könsord var när jag skrev att ts kille valde inte bort sitt barn, han valde bort en bitterfitta med gudkomplex.

Nästa lögn för mig att hantera?

• Anonym (??)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 18:01:05 följande:
    Ledsen att göra dig besviken, men pappan ifråga har tagit sitt förnuft till fånga och fattat vad jag menar. Hans egna ord: Du har jävligt rätt. Det är för riskabelt nu när vi har barn och familjen kommer givetvis före allt annat. Jag ska göra allt i min makt för att du ska kunna lita på mig och jag ska inte röka på en enda gång till.

Så ja, han visade vad som är viktigt.

Herre gud vad naiv du är.

Du tror på riktigt du har vunnit nåt och tvingat han till underkastelse?

Jag hoppas du lär dig nått för framtida behov, det är dock inte läxan du uppger här.

Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..