Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:57:54 följande:
Det är en "uppoffring" som inte är nödvändig, att bli förälder innebär inte att man måste sluta leva.
Barn far heller inte illa av att föräldrar tar hand om sig själva.
Nja, av alla föräldrar jag känner har ingen behövt åka in akut, det är en liten folksamling, det är inte tur, det är helt enkelt ovanligt att annars friska barn blir akut sjuka, olyckor hör heller inte till vanligheten.
Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:48:40 följande:
med andra ord jag bryr mig inte om man förstör sina egna liv, men när det drabbar barn och anhöriga och övriga samhället då gör det en skillnad
Drogbruk drabbar ingen, mer än som i ts fall att hon drabbade sin partner och dottern.
ditt barn lider redan, ditt barn skulle däremot inte lida om nån mot förmodan skulle komma påhan.
Fram tills nyligen så måde väl ditt barn bra och levde i ett trygg hem?
Nej, man kan inte bli beroende av cannabis, finns inget i drogen som kan skapa ett fysiskt beroende, man kan däremot skapa sig en dålig ovana och röka mer än hälsosamt.
att du inte anser att man bör ge upp olagliga handlingar när man är förälder får stå för dig, själv anser jag att man definitivt ska göra det, men jag anser också att man inte ska göra det oavsett om man är förälder eller inte
sen att du tror cannabis vara ofarligt och icke beroende är en sak men sprid inte din åsikt som fakta, håll dig on topic och sluta med din drogpropaganda