Inlägg från: Michelle 341 |Visa alla inlägg
  • Michelle 341

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Hade du blivit lika upprörd om du fått reda på att han i sex års tid druckit öl med kompisarna när dom sett på fotboll på helgerna ibland?

Inte?

Då är du en hycklare.

Är han en bra man och pappa och sköter både er och sitt liv väl så varför göra ett problem av något som inte behöver vara det?

• Michelle 341
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 23:22:20 följande:

hade du varit lika oberörd om din man gjort andra saker som var olagliga? tex stal saker från jobbet (för att finansiera sitt missbruk),  körde rattfull (drograttful)  osv

inte?

då är du en hycklare

för oavsett vad man själv tycker om droger så är det olagligt det går inte att komma ifrån, ni kan tycka det är helt ok och ofarligt bäst ni vill men det ändrar inte hur samhället och lagarna ser på droger

men.. 'så länge han är en bra pappa' gör det väl inget om han bryter mot lagen lite då och då *suck*

återigen problemet är att mannen sysslar med något som är olagligt

att sen ingen normalt funtad förälder vill ha sitt barn i närheten av droger eller missbrukare är också en sak

Inte pga olaglighetens skull nä. Däremot så blir någon annan ledsen om man stjäl, man utsätter andra för risker om man kör rattfull m.m så av DEN anledningen skulle jag bli upprörd.

Men en jolle el en öl skadar inte din omgivning och knappt en själv såvida det INTE är ett missbruk. Men har han kunnat dölja det i 6 år och det inte har gått ut över barnet, relationen el arbetet har jag svårt att tro att det är ett missbruk vi pratar om här.

Jag blir inte arg om min man går mot rött el tankar ner film heller bara för att det råkar vara olagligt. Allt som är olagligt är inte fel och tvärtom.
  • Michelle 341
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 07:51:45 följande:

Och jag tänker inte ta risken att det kanske BLIR ett missbruk. Min sambos vänskapskrets består av ca 15 killar och tjejer. ALLA började röka "nån gång då och då" och 11-12 st av dom är just _missbrukare_ idag. Så ; jag vägrar ta risen att det blir ett missbruk , som innebär risken att jag förlorar min dotter.

Ni får tycka vad fan ni vill.

Det är fullkomligt upp till mig och jag vill stanna i en sådan relation eller inte. O det vill jag inte, respektera det eller lämna tråden.

Trodde hela grejen med att starta en tråd var för att få olika insynsvinklar?!
  • Michelle 341
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 08:05:36 följande:

Jag struntar nämligen i vad okända haschtomtar på familjeliv tycker om mitt beslut. Jag VET att jag gör rätt för mig o min dotter, så vad ni anser om saker förändrar ingenting. Ni slösar energi i onödan på att försöka omvända mig. Jag vet hur droganvändare fungerar o att ni tror er vara jävligt duktiga på att argumentera för er sak. Många går på det, men se det gör INTE jag!

Jag skrev tråden för att få råd och hjälp angående familjerätt vid en separation! Så att ni försöker få mig att acceptera hans rökande har ju verkligen ingenting med trådstarten att göra. Jag ville inte ha hjälp med att acceptera det o stanna i relationen.

ok, då får jag önska er lycka till då.
  • Michelle 341
    Mjajustdet skrev 2014-08-18 08:39:54 följande:

Ts, nej det är inte omöjligt att behandlingshem behövs om cannabisrökandet gått så långt att individen inte kan sluta. Det är dock ovanligt. Betydligt oftare hör man talas om människor som hamnar på behandlingshem pga alkoholproblem.

Ts säger att hon inte vill riskera att han börjar missbruka. Men då bör hon ta avstånd från alla i sitt liv som dricker alkohol, även en öl till maten, eftersom att de ju KAN börja missbruka.

När jag lämnade mitt ex var det för att han MISSBRUKADE. Det verkar ju inte ens vara så att ts man MISSBRUKAR, de verkar snarare ha relationsproblem. Det kanske är familjeterapi ts och hennes man behöver. Otroligt sorgligt att splittra en familj med allt det innebär, helt i onödan.

Är helt enig!
  • Michelle 341
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-18 08:51:32 följande:

Varför ska jag ta avstånd från alla? Det är bara jag o sambon som har ansvar för vår dotter.

Det är inte olagligt att dricka alkohol. Dvs, det kan omöjligt bli en razzia där snuten sätter handfängsel på sambon o hans vänner, för att dom tar en öl.

Sitter dom däremot o rullar jointar o får ett positivt pissprov ...

Ska du jämföra , så jämför realistiskt.

Oj, sett för mkt på cops?

Så länge han inte daelar brass till småungar el misstänks ha många hekto hasch hemma så finns det ingen risk för "Razzia"

Tror du verkligen poliser har resurser för att sätta dit alla fredliga hemmarökare?

Om de hade varit lagligt hade det varit ok för dig då?
  • Michelle 341
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-18 17:12:50 följande:

ts försök att inte bemöta denna missbrukare mer för  et är något som inte är riktigt som det ska med en person som anser att man skadar sina barn om man inte har dom i närheten av droger samtidigt som det enligt samma missbrukare tydligen skulle vara helt ok att syssla med olaglig narkotika fast man har barn

man kan aldrig få knarkare att förstå, dom kommer alltid ursäkta sitt missbruk och alltid drogerna det framför sina barn, att du inte gör det visar att du är som majoriteten av föräldrar, förhoppningsvis kommer pappan till barnet inse vad som är viktigast i livet och ge upp drogerna och ta tillvara på tiden med sitt barn istället för att hänga med sina drogpolare

Rökte han i närheten av dottern då? För som jag förstått det har han rökt hos kompisar när han varit barnfri så vad menar du med att han haft droger i närheten av sitt barn?

Personen du svarar menar för den delen inte alls att man skadar barnet om man inte utsätter hen för droger, vilken konstig slutsats?!

Men såklart skadar det barnet om mamman tar ut skilsmässa och splittrar en annars lycklig familj för att hon fått reda på (läs:inte ens märkt) att sambon då och då rökat hos kompisar och har moraliska problem med det.

Men visst, hon får göra som hon vill. Tycker bara det är en tragiskt och onödig konsekvens för alla inblandade.
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..