• Tokfrans

Fått reda på att han rökt på ett tag..

så vad är så farligt med lite röka då? ingen har dött av de så och de är naturens växter inget kemikaliskt.

• Tokfrans
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 14:50:26 följande:

Nu

Nu handlar det inte bara om att dö av drogen ifråga.

Skulle nån komma på min sambo och anmäla detta, så är det i första hand vårat barn som får lida när pappa åker dit och sedan får en anteckning i brottsregistret. Skulle han sedan hamna i samma träsk som sina cannabisrökande kompisar så får hon även en väldigt slö å frånvarande pappa.

Oh.. suprise? Juste... "man KAN ju inte bli beroende av cannabis."
    men oj så farligt, de är väl hans val?
  • Tokfrans
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:59:13 följande:
    och här ser alla vilken skada cannabis gör
    haha va? menar att hungern ökar..funtad eller?
  • Tokfrans
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 15:01:54 följande:
    Eh. Ja? Har jag sagt nåt annat? Sedan är det mitt val vad jag gör med detta , eller hur?
    jo självklart men menar bara att om han vill slänga bort sitt liv så låt han, kan han lära sig av sina misstag. Och inse vad han förlorar
  • Tokfrans
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 15:02:15 följande:
    funtad själv som kom med det uttalandet till att börja med?
    eller nej svara inte.. du använder droger det är allt svar man behöver
    gör jag? åhfan mer än vad jag visste Tungan ute
  • Tokfrans

drogtramset   startade hon själv, tror hon mycket väl visste att de skulle komma in folk som gärna har en debatt om just cannabis..

• Tokfrans
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 15:27:05 följande:
    Jag sa dock redan i början av tråden att jag inte ville ha några diskussioner o argument för cannabis. Jag ville ha svar på frågorna i trådstarten. Men absolut fattade jag väl att ni skulle komma o predika. Men skulle gärna se att ni la av, för inget av det ni säger biter på mig. Jag vet hur ni fungerar o har stängt av öronen för flera år sedan.
    Då ber jag om ursäkt, måste ha missat de. Men även om du skriver de så aa folk som jag som missar de, då får man ju ta den smällen och säga de till den personen som drar igång en debatt`? tycker jag då men, alla är vi olika.
    Jag håller de jag säger, tycker inte cannabis är farligt, men jag respekterar andra om dom inte gillar cannabis i sin närhet, de tycker jag verkligen är ett måste.

Vet inte om jag skriver så du förstår, är lite brådis här så försöker skriva så snabbt de går :) Lycka till, men vill han röka så, ja låt han. Han får inse själv som sagt. Man kan inte sluta på kommando om han nu är "beroende" han måste ju själv va redo , kankse hjälpa han på traven ? be han trappa ner? sen sluta helt? :)
  • Tokfrans
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 16:44:55 följande:

Man kan ju hoppas att ts ber sin partner och dottern om ursäkt för helvetet hon skapade framför dom och försöker återskapa familjen.

Jag försöker hålla mig positiv i det sista men här får man nog bevittna mer negativ utgång.

mjo, hennes val dock, inget vi kan göra åt saken ^^ 
    Bara till att respektera de att alla är inte öppna för de.
  • Tokfrans
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 16:53:12 följande:

Alltså vilka patetiska människor det finns, bygger upp sin egen tillvaro utan nån vidare verklighetsförankring, använda sedan det att skada sina närmsta och så försöker man cencuera efterskalvet där folk vänligt försöker upplysa om direkta fel i beteende.

Jag undrar fortfarande hur has rökning yttrade sig rent praktiskt, var är det negativa i hans beteende som berättigade så pass stor övertramp från din sida ts.*

Du skriver själv att är en fantastiskt pappa så jag förstår inte vad förändrades efter du fick veta att han röker cannabis.

satt och tänkte på de med nu när du skrev de, han är en fantastik pappa trots att hon va omedvetandes om hans rökning, inga problem där, men sen PANG, jag vet inte, hon visste ju vad han höll på med innan så, varför ändra på någon, aningen ta dom för dom dom är eller tjollahopp hejdå
  • Tokfrans
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 17:01:31 följande:

Nej, man kan självklart ha åsikter droger och inte uppskatta dessa, men när man tar dessa åsikter och gör dom till oövervinnligt problem för alla så är man fel på det.

Kan ärligt säga att jag har svårt att respektera rasism och fördomar, vilket det är när folk utan grund tar gruppen drogbrukare och börjar tillskriva dom egenskaper en löst sittande gruppering omöjligt kan dela.
    Har lika svårt att respektera folk som anser att deras åsikter är viktigare än barnens välbefinnande.

Har ännu svarare mot ignorans, servera fakta och backa upp dom för att få se två fingrar i öronen och LALALALA du har fel jag har rätt lalalala.

Kort och gott, respekt är inget man får, respekt är nått man måste göra sig förtjänt av, med tanke på ts totala respektlöshet mot sin partner och barn, anser du att hon förtjänar nån respekt tillbaka?

true that
  • Tokfrans

+ min sambo röker dagligen, och inte fan är han oklar i skallen när han tar hand om våran son. Så sitt inte och predika om nått du inte vet ett skit om.

• Tokfrans
    ruuu skrev 2014-08-17 17:24:00 följande:
    Vetdu vad ts, min man får metadon utskrivet eftersom han har varit heroinist. Det är lika starkt som heroin, om inte starkare och han är klarare i huvudet än de flesta, kör bil bättre än de flesta osv.

Om jag tänkte som dig hade ett fint förhållande gått upp i rök pga fördomar. Du kan ju inget om droger uppenbarligen.
  • Tokfrans

" ni hoppar på mamman men en pappa som väljer sitt cannabis hellre sitt barn "

jasså? tyckte hon skrev att han va en fantastik pappa?

• Tokfrans
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 19:41:39 följande:
    Han valde bort bitterfittan och bitterfittan valde bort honom,
    självförvållat 
  • Tokfrans
    Michelle 341 skrev 2014-08-17 22:54:01 följande:

Hade du blivit lika upprörd om du fått reda på att han i sex års tid druckit öl med kompisarna när dom sett på fotboll på helgerna ibland?

Inte?

Då är du en hycklare.

Är han en bra man och pappa och sköter både er och sitt liv väl så varför göra ett problem av något som inte behöver vara det?

• Tokfrans
    Michelle 341 skrev 2014-08-17 23:39:24 följande:
    Inte pga olaglighetens skull nä. Däremot så blir någon annan ledsen om man stjäl, man utsätter andra för risker om man kör rattfull m.m så av DEN anledningen skulle jag bli upprörd.

Men en jolle el en öl skadar inte din omgivning och knappt en själv såvida det INTE är ett missbruk. Men har han kunnat dölja det i 6 år och det inte har gått ut över barnet, relationen el arbetet har jag svårt att tro att det är ett missbruk vi pratar om här.

Jag blir inte arg om min man går mot rött el tankar ner film heller bara för att det råkar vara olagligt. Allt som är olagligt är inte fel och tvärtom.
    Du va mig då den vettigaste person jag stöt på här på FL! Skål
  • Tokfrans

"Jag skrev tråden för att få råd och hjälp angående familjerätt vid en separation! " Ja och vi försöker få dig att förstå att de inte behöver bli en separation för ert barns skull.

Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..