Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Jag tycker faktiskt att du överreagerar kraftigt ts... Hur mycket påverkar det här era liv ? 
    Inte så mycket gissar jag då du inte märkt något.

• Anonym (...)
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 11:03:30 följande:
    Nej, vadå, han har ju erkänt.

Jag nekade mitt barns pappa, att ta hand om barnet på egen hand. Han startade världskrig, men med socialtjänstens stöd i ryggen så backade han.
    Han är fortfarande arg och förstår inte alls varför han inte får ha hand om barnet själv, men det är inte mitt problem.
    Han är en typisk förälder som skulle få sitt barn LVU:at pga att han inte förstår problemet med sitt eget beteende.
    Alla talar om för honom vad man bör och inte bör göra - men han fattar verkligen inte. Han tycker att han har rätt och blir bara förbannad och drar på sig offerkoftan så fort någon säger emot honom.
    Dessutom sätter han alltid sitt bästa i främsta rummet, och aldrig barnets. Detta har socialtjänsten reagerat väldigt starkt på. Han gör det så uppenbart - och det är ju som sagt för att han inte förstår bättre.
    Du har alltså bestämt att du är en bättre förälder än honom, nekar honom barnen. Och anser att barnen ska vara utan sin pappa.

Fint
  • Anonym (...)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 11:11:01 följande:
    Hur mkt det påverkar? Ja det ser du ju nu. Jag kommer att lämna honom o allt blir ett helvete. Inga droger i den här familjen, så är det. Lika mkt som du tkr det är okej, tycker jag att det inte är okej. Jag vet att typ 80% av svenska folket tycker att hasch är harmlöst, men det tkr inte jag och inget kan få mig att ändra åsikt. Så skippa det snacket. Punkt.
    Ja, nåja -nu var det ju du som var helt förtvivlad och menade att livet blir ett helvete. Och det ÄR ju ditt val.

Sen är det skillnad på bruk och missbruk, är det det senare så finns ju hjälp att få för alla inblandade.
    Så ja, jag vidhåller att du är drastisk. Eller så har han valt det han gör för han vill att ni ska separera han kanske föredrar att knarka. Har du frågat honom? 
  • Anonym (...)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:22:15 följande:
    Vill bara påpeka att "ett glas vin" innehåller den drog som överlägset bidrar till störst samhällsskada och dödlighet, alkohol. Bara som en liten påpekan...
    Precis.. Det är oxå den som gör att folk lever sitt liv som sin egen värsta fiende
  • Anonym (...)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 11:23:53 följande:
    Du får vidhålla bäst du vill.

Som sagt, jag är chockad över att han ljugit om detta. Vi hade ett jättebra förhållande och han har ofta sagt "Lämna mig aldrig, vill inte leva utan dig". Så nej, att han skulle vilja separera tror jag inte. O dessutom är han rätt rakt på sak. Skulle han vilja lämna mig så skulle han göra det.
    Om det är som du säger så är han missbrukare och har inte insett hur maktlös han är, inte du heller. Och då finns det hjälp att få.

Så -igen, jag vidhåller att du överdriver och är drastisk. För OM du älskar honom och vill leva med honom så hjälps ni åt att ta tag på problemet -missbruket. Mao så är det du som gör ett val här isf, inte han, han är maktlös utan de rätta verktygen.
    Om det nu är det det är frågan om.
  • Anonym (...)
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 11:25:24 följande:
    Du vet inte vad du pratar om. Du har ingen aning om något som helst som rör mitt liv.
    Nej hur skulle jag ha det ? Jag utgår från dina bittra inlägg inget annat, då det är det jag ser.
    Just saying
  • Anonym (...)
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 11:36:46 följande:
    Jag skulle aldrig lämna barnet till pappan om soc sa att jag inte borde göra det. Jag har ett samarbete med socialtjänsten, något som pappan vägrar att ha. Däremot vet han att han skulle förlora i TR, varför han tvingar sig själv att gå med på soc "order".

Barnets ålder har ingenting med saken att göra. Men om du prompt måste veta, så är barnet i förskoleålder.
    Åhå så du är "gift" med socialtjänsten och de är ditt barns pappa. Trevligt.
    Vilken fin mamma de har som är trygg i sig själv. Mamma som överlämnar sina barn till soc, bara en sån sak påvisar en brist som är större än den pappa har
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:41:46 följande:
    Njae. Vad han skulle gjort är att ha sett till att människan han skaffade barn med hade sunda värderingar. Att försöka förneka någon sitt barn på grund av harmlöst inmundigande av en drog bland vänner är bara totalt irrationellt och snudd på ont.
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 12:05:53 följande:
    Vad är argumentet här? Att i och med att han genom användandet av en drog skadat sin kropp, samt att han gjort någonting illegalt, skall berövas på sin dotter?

Applicerar du samma logik på en förälder som kört för fort, krockat och brytit armen?
    Kan bara hålla med och anser ff att ts reagerar irrelevant och överilat.
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:31:53 följande:
    Intresserad över hur du ställer missbruksdiagnosen?
    Om du läser vad som står -OM han är missbrukare -skillnad på brukare och missbrukare. Jag har inte ställt någon diagnos

• Anonym (...)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 12:20:26 följande:
    Eller han, som är redo att slita sönder sin familj pga att han måste få röka cannabis!? Han VISSTE att det var kört om han gjorde det. Ändå gjorde han det. Hade han låtit bli hade allt varit frid o fröjd. Det var HAN som valde att pajja allt. Eller hur? :)

Precis samma princip som att jag säger att är han otrogen är det också kört. Är han då otrogen med den vetskapen, då har han ju gjort ett val.
    Ja, just. Det är därför jag säger så här.

-Antingen är han missbrukare och maktlös
    Eller så har han gjort sitt val -han vill inte ha dig
  • Anonym (...)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 12:39:56 följande:
    Du skrev ju: "Om det är som du säger så är han missbrukare..."
    Ja, endast en missbrukare väljer bort sin familj och väljer missbruket -om det är som ts säger, att han älskar de och henne mest av allt och skulle dö om hon lämnade honom och bla bla hur det nu var :) 
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..