• smulpaj01

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Anonym (....) skrev 2014-08-17 10:47:32 följande:
    Faschinerande att soc tar sig den rätten när de inte får det. Bara tingsrätten kan fatta såna beslut o det gör dem sällan...
    Sant. Men om soc rekommenderar en sån sak och föräldern trots det lämnar ut barnet så kommer soc gå in och ansöka om LVU samt placera barnet i fosterhem. Det förlorar ALLA på - särskilt barnet!

Så även om dom inte KAN göra så - så sker det hela tiden. Soc arbetar så gott som alltid med HOT och skrämseltaktik av olika slag!
  • smulpaj01
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 11:11:01 följande:
    Hur mkt det påverkar? Ja det ser du ju nu. Jag kommer att lämna honom o allt blir ett helvete. Inga droger i den här familjen, så är det. Lika mkt som du tkr det är okej, tycker jag att det inte är okej. Jag vet att typ 80% av svenska folket tycker att hasch är harmlöst, men det tkr inte jag och inget kan få mig att ändra åsikt. Så skippa det snacket. Punkt.
    Om soc blir inblandat (vilket jag verkligen hoppas att inte kommer ske för er) så kommer han få lämna prover och då behövs inget erkännande som bevis.

Hoppas det går bra för dig/er. Självklart är droger värre än ett glas vin, det snacket är så oerhört tröttsamt!
  • smulpaj01
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 11:24:21 följande:
    Som tur är har jag ensam vårdnad, och jag och pappan bor inte tillsammans. Jag skulle aldrig förlora mitt barn till LVU pga pappans beteende.
    Både jag och soc är på barnets sida och ser till barnets bästa. Det är pappan som brister.

Nej, så länge du gör som soc säger förlorar du förmodligen inte ditt barn. Men OM du skulle lämna ut barnet trots soc "order" om att inte göra det så skulle även du förlorar barnet.

Om du har enskild vårdnad eller ej är HELT oväsentligt!

Tycker väldigt synd om ert barn dock, hur gammal är barnet?

• smulpaj01
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:41:46 följande:

Njae. Vad han skulle gjort är att ha sett till att människan han skaffade barn med hade sunda värderingar. Att försöka förneka någon sitt barn på grund av harmlöst inmundigande av en drog bland vänner är bara totalt irrationellt och snudd på ont.

Harmlöst? En drog som ger bestående hjärnskador och är straffbart kan knappast benämnas som harmlöst!
  • smulpaj01
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 11:36:46 följande:
    Jag skulle aldrig lämna barnet till pappan om soc sa att jag inte borde göra det. Jag har ett samarbete med socialtjänsten, något som pappan vägrar att ha. Däremot vet han att han skulle förlora i TR, varför han tvingar sig själv att gå med på soc "order".

Barnets ålder har ingenting med saken att göra. Men om du prompt måste veta, så är barnet i förskoleålder.
    Jag undrade över barnets ålder då äldre barn förstår mer. Hoppas han kommer till insikt snart så att barnet får ha båda sina föräldrar lika mycket.
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..