• misseire

Hittar inga fel - ändå lyckas vi inte med IVF

Hej.
    Känner mig ganska ensam i det här... Det verkar som att alla har fått en förklaring till varför det inte funkar med IVF.

Vi har gjort 4 färskförsök och ett FET. Aldrig någonsin har jag fått ett plus på stickan. De hittar inga som helst fel utan säger tvärtemot att allt ser perfekt ut och embryona vi har fått tillbaka har varit fantastiskt fina.
    De verkar inte förstå varför det inte funkar, och vi förstår det definitivt inte.

Finns det fler här som har kommit så här långt och ändå inte vet vad som är fel??
    Vem som helst är välkommen att skriva om ni vill, men jag tänker först och främst på de som inte har några barn sedan innan.

• Svar på tråden Hittar inga fel - ändå lyckas vi inte med IVF
  • misseire

Tack för era svar!!

Vi vet att jag har myom, men de har gjort otaliga undersökningar och säger att de inte påverkar min kapacitet att bli gravid.
    De försök som vi gjort hittills har varit korta protokollet med ICSI. Vi har fått ut ca 10 ägg varje gång och en befruktningsgrad på ca 50%. Vår klinik sätter tillbaka på dag två, men fryser endast på dag 5 då det isåfall skulle ha utvecklats till blastocyst. Vi har endast fått ett litet embryo till frysen. När vi fick tillbaka det hade det redan börjat öppna sig för att kunna fästa.
    Vid 2 tillfällen har vi fått 2st embryon tillbaka.

Jag gissar att våra embryon slutar att utveckla sig efter ett par dagar och helt enkelt försvinner. Min mans sperma har varit av bra kvalitet så om det inte är något fel som vi inte kan se där så är det säkert så att mina ägg är av för dålig kvalitet.
    Vi kommer att påbörja ett långt protokoll i nästa vecka, för att se om det kan funka. Jag ska till kliniken på Onsdag så då kommer jag att fråga om jag kan få Fragmin och om det kan hjälpa oss??

Sedan har vi ett försök kvar till på vårt 3pack. Funkar det inte med dessa så kommer nästa steg vara att försöka med äggdonation.

Isadora, får jag fråga hur nu kom fram till att ni ville försöka med surrogat och inte göra äggdonation? Om jag fattar rätt så rensade de väl bort dina sammanväxningar??

//misseire

• misseire
    soff77 skrev 2014-08-17 17:08:06 följande:

Hej
    Har haft samma problem.Hittade inget fel på varken mig lr min sambo.På vårt första försök fick vi 7 perfekta ägg som klarade sig hela vägen.Ett tillbaka första gången och sex till frysen. Gjord fem insättningar varav  4 frysåterföringar 2st ägg dom två sista gångerna .Sista gången fick jag äntligen ett plus. Är nu i vecka 13 ett av dom två sista gav inte upp.Gör inte det du heller ,plötsligt funkar det.Hjärta
    Har provat alla möjliga medicineringar den sista funkade fick då levaxin lutinus och prednisolon.Har innan provat både fragmin och progynon.
    Ge dig inte be att få prova lite olika, plötsligt händer det.
    Lycka till.

Hej soff77.
    Grattis. Jag kan inte ens föreställa mig lyckan när det plötsligt visar sig att vara ett plus...
    Ska till läkaren på onsdag, så jag kommer att prata med henne om Fragmin iaf och se om jag kan få prova det. Vad är Prednisolon??

• misseire
    isadora81 skrev 2014-08-17 19:04:57 följande:

Självklart får du fråga. Jag vill gärna hjälpa en medsyster. Vi sitter i samma båt även om det är på olika sätt. Eftersom vi fick ut fina ägg och bra spermier och fick blastocyster vid vidare odling så musstänktr jag att det var min slemhinna som vat boven. Vi fick svaga plus fyra av sex försök men mensen kom bara någon dag för sent. Jag läste en studie på pubmed om par som hade misslyckats med flera ivfer sk implantation failiure utan anledning och som sedan testade surrogat. Hälften lyckades på första försöket. Jag tyckte det stämde på oss och trodde inte att det var fel på mina ägg. Vi hade turen att lyckas på första försöket med en surrogatmamma så min teori verkar stämma. Jag vet också att även om man rensar bort sammanväxningar så kommer de ofta tillbaka.

Då förstår jag!!
    Allt SER perfekt ut hos mig, med slemhinna, regelbunden cykel, bra befruktningsgrad etc. Men de små liven vill ändå inte stanna hos oss... Det är därför vi lutar mot äggdonation. Jag har längtat efter att få bära ett barn sedan jag var 16år, så det vore en stor förlust för mig att inte få uppleva det. Men blir det det som krävs för att vi ska få ett barn så gör jag det gärna!!
Svar på tråden Hittar inga fel - ändå lyckas vi inte med IVF