Inlägg från: Anonym (bonus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bonus)

12åringen ska bo här

Som rubriken lyder, en 12 årig tjej ska bo hos oss pga olika tråkiga omständigheter i hennes liv.
    Det är pappan o tjejen själv som valt detta. Hon ska alltså inte bo hos oss som fosterbarn placerat av kommunen utan vi har frivilligt erbjudit oss att hjälpa till. Pappan skickar henne pengar till kläder o allt sånt hon behöver men han vill betala hyra o mat för henne. Jag kan förstå det för jag skulle också vilja betala om de va mitt barn men vad är en rimlig summa? Någon som vet??

• Svar på tråden 12åringen ska bo här
  • Anonym (bonus)

just nu delar hon rum men dottern som går i samma klass. men vi ska se till att hon får eget rum. 
    Barnbidrag o underhåll är inget alternativ pga olika omständigheter mellan föräldrarna. jag har ju som sagt erbjudit mig själv att hjälpa till o är inte ute efter att tjäna pengar men pappan vill betala. ska tillägga att hon har specialkost som gör att hon inte alltid kan äta samma saker som oss andra.

• Anonym (bonus)

som sagt det här är en överenskommelse mellan mig och ena föräldern. flickan ska inte vara skriven här då detta endast är en tillfällig lösning. Jag är som tidigare nämnt INTE ute efter pengar men pappan vill betala en del i hyra o mat o min fråga var om ngn hade ett rimligt förslag då jag tycker det känns jätte svårt att sätta ett pris på det här. det enda som egentligen kostar lite mer är hennes mat.

• Anonym (bonus)
    Anonym (V) skrev 2014-08-15 08:50:32 följande:

Är ni säkra på att det okej att göra såhär och att det inte kan bli tråkigheter för alla inblandade om det upptäcks? Tänk om flickan säger något i skolan om att hon inte kan bo hemma och skolan gör en orosanmälan till soc? 

Ska förtydliga.
    Soc/familjerätten är införstådda i detta och har godkänt detta som en tillfällig lösning som dock inte går igenom dom. Även skolan är informerade så detta är inget problem i sig. Alla är överrens om att det här är den bästa tillfälliga lösningen för tillfället.
Svar på tråden 12åringen ska bo här