smulpaj01 skrev 2014-08-15 08:29:03 följande:
Barnet ska inte skrivas där så något underhåll eller barnbidrag kommer ts inte få.
Men jag läste igen och ser att pappan ska stå för kläder m.m. Då kanske 2 tusen är mer rimligt?! Det är i alla fall minimum för vad jag själv som förälder skulle vilja betala. Eftersom hon delar rum så kostar egentligen inte hyran mer, men som förälder skulle jag ändå vilja betala lite för den goda viljan eller vad man ska säga? Som ett tack för hjälpen.
Hade hon varit fam.hems placerad hade ni fått minst 15 tusen, men då hade flickan farit illa på köpet och då du inte är ute efter pengar så är det bra att ni löser det själva.
Hoppas allt går bra!
Vilket skitsnack. Man får för det första inte 15.000 kr/mån för att vara familjehem utom väldigt särskilda fall. För det andra, varför skulle flickan fara illa om enda skillnaden var att TS officiellt var familjehem istället som för nu?
Ja inser att dina erfarenheter har färgat dig, men din bitterhet verkar ha helt gått överstyr.
Nej, jag är inte familjehem och jobbar inte på Soc heller. Jag vet att Soc gör fel och att det finns dåliga familjehem men kom igen, så enkelspårig kan man inte va.
Nej, jag är inte intresserad av att diskutera vidare med dig då du är helt förblindad och inte kan se något annat än din egen uppfattning.