Ryggdunk skrev 2014-08-28 20:48:48 följande:
Men vad dumma många är :-/
Ni är (antagligen) vuxna människor så var inte dumma!
Ja, det är helt fel att bestraffa katten. Det ska man aldrig göra. Men räcker det inte bara att skriva så då? Utan att kalla denna tjej för elaka ting.
Ja håller med det dom flesta skriver, kastrera katten, bestraffa ALDRIG katten. Få en massa råd utav veterinär.
Jag sitter i samma sits, har 2 katter, var av den äldsta är kastrerad och aldrig kissat på olämpliga ställen. Sen skaffade vi en till katt, hon är 1,5 år. Hon kissar i säng, soffa och på kläder. Jag har haft bra kontakt med en veterinär nu ett tag. Hon har gett mig en massa tips. Det första tipset hon gav mig var feliway. Men inget har hjälpt. Så nu fick jag tid imorgon att kastrera henne och prata vidare vad det finns för återfärder. Så jag håller tummarna att vi löser detta, du med.
HÅLL GOD TON NU MÄN OCH KVINNOR.
Med vänlig hälsning,.
Och det tog dig 1,5 år att komma på att katten kissar inne för att den är okastrerad?? Tvätta allt och alla ställen hon kissat på med ytdesinfektionsmedel annars känner katten lukten och går tillbaka. Tänk på att det tar ngr veckor för hormonerna att gå ur kroppen.
Du borde ha läst på du också INNAN du skaffade katt.