Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Hjälp!! katt kiss!!!

IDIOT!
    Kastrera katten så slipper du kattkiss. Fan att inte folk kan läsa på om djuret de skaffar. Det är fullt naturligt för en fertil katt att kissmarkera. Och att straffa den som du gör är tamejfan straffbart. Du gör allt som man absolut inte ska göra, tror du katten fattar????

Läs ALLT vad som står på kattstatus.se boka tid för kastrering redan idag och se till att idmärka och vaccinera samtidigt. Försäkring har du väl inte heller kan jag gissa?

• nemo1

Håller med där också, du är inte lämpad att ha katt. Ge katten till någon som har kunskapen. Jag kan redan nu säga att jag är övertygad om att när er bebis kommer så åker katten ut pga "allergi" eller "tidbrist" som det brukar heta!
    Och ett tillägg. En okastrerad katt (som det även heter på honor) som får löpa "tom" brukar för eller senare få livmoderinflammation. Och p-piller ökar drastiskt risken för juvertumörer från första tablett.

Nä du, det borde finnas lämplighetstest innan man får skaffa sig ett djur.

• nemo1
    Ryggdunk skrev 2014-08-28 20:48:48 följande:
    Men vad dumma många är :-/
    Ni är (antagligen) vuxna människor så var inte dumma!

Ja, det är helt fel att bestraffa katten. Det ska man aldrig göra. Men räcker det inte bara att skriva så då? Utan att kalla denna tjej för elaka ting.

Ja håller med det dom flesta skriver, kastrera katten, bestraffa ALDRIG katten. Få en massa råd utav veterinär.

Jag sitter i samma sits, har 2 katter, var av den äldsta är kastrerad och aldrig kissat på olämpliga ställen. Sen skaffade vi en till katt, hon är 1,5 år. Hon kissar i säng, soffa och på kläder. Jag har haft bra kontakt med en veterinär nu ett tag. Hon har gett mig en massa tips. Det första tipset hon gav mig var feliway. Men inget har hjälpt. Så nu fick jag tid imorgon att kastrera henne och prata vidare vad det finns för återfärder. Så jag håller tummarna att vi löser detta, du med.

HÅLL GOD TON NU MÄN OCH KVINNOR.

Med vänlig hälsning,.
    Och det tog dig 1,5 år att komma på att katten kissar inne för att den är okastrerad?? Tvätta allt och alla ställen hon kissat på med ytdesinfektionsmedel annars känner katten lukten och går tillbaka. Tänk på att det tar ngr veckor för hormonerna att gå ur kroppen.
    Du borde ha läst på du också INNAN du skaffade katt.
Svar på tråden Hjälp!! katt kiss!!!