• cosinus

Fler med 1-åringar som är i princip helt ointresserade av mat? Och växer dåligt?

Japp har haft en sån. Han vägde vid 1 år 7100 g och var 69 lång. När han var 1.5 så var han långt under nedersta kurvan på bvc på vikten. Sen har han hämtat igen lite och är nu iaf med i kurvsystemet igen.

Nu äter han i perioder halvbra men är ff liten och  lätt. 109 cm och knappa 15 kg vid 6 år och 3 månader, jämnstor med många 4-åringar.

Din kille känns med mina mått mätt helt normalstor. Mina två tjejer har varit 72-73 cm vid året och 8.2 resp 9.2 kg och den senare tyckte jag var rund och go, den första som hon alltid varit (har alltid hållit sina kurvor och aldrig någon som påpekat hennes vikt)

Man kan inte göra så mycket åt barn som inte vill äta är min erfarenhet och tappar de på kurvorna så brukar det bättra sig från 2 år då barn inte längre förväntas växa som gödgrisar :)

• cosinus

Min son är testad för både tillväxthormon och gluten. Med blodprov då, jättebra tyckte jag att få veta att den biten var ok, då kunde jag mer slappna av och acceptera att han mest var sån. Vi fick också göra en kostregistrering med dietist, men då var han äldre, som visade ok. Fick tips att ha olja i vällingen bara för extra fett.

Nu var ju det här mitt tredje barn och jag tyckte det var jätteskönt att det inte var första. Då hade jag nog ifrågasatt mig själv mer men nu hade jag ju iaf fått igenom 2 innan utan klagomål så då kändes det bara skönt med den hjälp man kunde få att utesluta mer allvarliga grejor. Men min son var ju rätt mycket mindre än din, din låter högst normal tycker jag :)

• cosinus

Nä mata inte i sömnen, låt honom sova. Så liten är han inte.

Är han pigg och glad så låt BVC hetsa och tas prover så är det för det bästa. Hittas inget kan man vara lugn och hittas nåt är det ju bra ju tidigare det göra.

Svar på tråden Fler med 1-åringar som är i princip helt ointresserade av mat? Och växer dåligt?