Inlägg från: Anonym (förvirrad mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förvirrad mor)

får ni alltid ögonkontakt med eran 5 månaders?

Får ni alltid ögonkontakt med fem månaders bebis? Alltså varje gång ni tittar på den? Och tittar bebis alltid upp om det ex kommer in en ny människa i rummet säger hej?

• Svar på tråden får ni alltid ögonkontakt med eran 5 månaders?
  • Anonym (förvirrad mor)

Okej.

• Anonym (förvirrad mor)

Ja tyvärr upplever jag att annat är mer intressant än mitt ansikte många gånger. Och börjar förstå att det inte är normalt.

• Anonym (förvirrad mor)

Det är sämre när hen är trött. Men även pigg och glad kan hen välja att se 'runt mig'.

I vagnen får jag nästan alltid kontakt iaf en kort stund. I knäet alltid. Har också börjat notera att hen ibland totalt ignorerar om någon kommer fram och hälsar när jag bär hen på armen.

• Anonym (förvirrad mor)

Jag har trott att det är ok att tycka att annat är mer intressant... hur dumt det än låter

• Anonym (förvirrad mor)

Alltid ett leende om jag får hennes kontakt. Eller typ 9 ggr av 10.

Räknas även en sekundkort blick menar ni?

• Anonym (förvirrad mor)

Jag får längre kontakt i vagnen och på golvet. Alltså en bit ifrån. Aldrig kontakt eller mycket kort kontakt på nära håll.

Tittar ibland på nya människor. Ibland inte

• Anonym (förvirrad mor)

Egentligen vet jag inte vad jag menar riktigt.

Söker jag hens blick får jag den ju nästan alltid. Men ibland mycket kort. Är det de ni menar med att alltid få kontakt?

När jag tänker efter så kanske det inte är konstigt att inte få kontakt om hen tittar åt nått annat håll. För hen tittar ju inte mot mig hela tiden och 'väntar' på mig. Som sign lyder är jag förvirrad i detta.

Hör bra tror vi. Men känner mig fundersam om det kan vara problem med synen?

Eller autismaktigt.

Enl bvc absolut normal på alla utv plan.men de tyckte hen var kort i ögonkontakt

• Anonym (förvirrad mor)

Kan få stunder med längre kontakt om jag ex lägger henne på sängen framför mig och pratar eller sjunger. Hon pratar sällan tillbaks men kan le mot mig då. I övrigt kollar hon på mig kanske tre fyra sekunder, sen bort. Jag upplever aldrig att hon söker mig

• Anonym (förvirrad mor)

En annan sak jag tänkte på nu är att när vi kommer till ett nytt ställe är omgivningen oftast mer intressant än folket där. Hon tycks suga in varje mm av rummet, men ofta bryr hon sig inte nämnvärt om att kolla in människorna

• Anonym (förvirrad mor)

En annan sak jag tänkte på nu är att när vi kommer till ett nytt ställe är omgivningen oftast mer intressant än folket där. Hon tycks suga in varje mm av rummet, men ofta bryr hon sig inte nämnvärt om att kolla in människorna

• Anonym (förvirrad mor)

Dom sa bara att hon var kort i kontakt och ville att jag skulle boosta henne med uppmärksamhet några veckor och se utvecklingen. Men dels har hon alltid fått full uppmärksamhet så jag tror inte det blir nån skillnad. Och sen är jag ju nu så orolig att jag mest letar fel när jag är med henne

Svar på tråden får ni alltid ögonkontakt med eran 5 månaders?