• Anonym (förvirrad mor)

får ni alltid ögonkontakt med eran 5 månaders?

Får ni alltid ögonkontakt med fem månaders bebis? Alltså varje gång ni tittar på den? Och tittar bebis alltid upp om det ex kommer in en ny människa i rummet säger hej?

• Svar på tråden får ni alltid ögonkontakt med eran 5 månaders?
  • Anonym (förvirrad mor)

Okej.

• Anonym (beth)

Tycker du att du får dålig ögonkontakt med ditt barn?

• Anonym (förvirrad mor)

Ja tyvärr upplever jag att annat är mer intressant än mitt ansikte många gånger. Och börjar förstå att det inte är normalt.

• lisa86

När båda mina var bebisar så ville ingen av dom ha ögonkontakt när dom var trötta. Kan det finnas nått samband där med din bebis?

• Anonym (förvirrad mor)

Det är sämre när hen är trött. Men även pigg och glad kan hen välja att se 'runt mig'.

I vagnen får jag nästan alltid kontakt iaf en kort stund. I knäet alltid. Har också börjat notera att hen ibland totalt ignorerar om någon kommer fram och hälsar när jag bär hen på armen.

• Anonym (förvirrad mor)

Jag har trott att det är ok att tycka att annat är mer intressant... hur dumt det än låter

• The Fugly

Har en 4.5 månaders. Om jag på något sätt gör henne uppmärksam på att jag är där tar hon ögonkontakt men hon kan ju missa att jag kommit in om hon är upptagen med en leksak eller tittar på någon/något annat. Märker hon mig då blir det kanske bara en snabb blick och ett leende . Men ja, vi har mycket ögonkontakt och hon stämmer ofta av vart jag är.

Får du svarsleenden?

• Anonym (förvirrad mor)

Alltid ett leende om jag får hennes kontakt. Eller typ 9 ggr av 10.

Räknas även en sekundkort blick menar ni?

Svar på tråden får ni alltid ögonkontakt med eran 5 månaders?