Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Ska en inskolning verkligen gå till såhär?!?!

Vi avbröt inskolningen för vår sin just för att personalen betedde sig lika vidrigt mot honom som du beskriver i din ts. NEJ detta är INTE okej och ett mail till chefen är på sin plats. Låter helt galet och man blir arg. Jag hade min son hemma just för att jag inte ville lämna honom med dessa ointresserade kalla människor...

• viseversa
    FrauCasio skrev 2014-08-14 22:53:59 följande:
    Tyckte helt ärligt ditt inlägg var lite obehagligt. Ni söker ej kontakt, matar inte arnen. Vilken pedagogik är detta? Ska undvika den. Usch.
    Håller med dig!!. Vi Fick EXAKT samma förklaring av chefen när min son som dessutom har vissa "svårigheter" (misstänkt autism) blev TOTALT ignorerad av personalen första och andra dagen på inskolningen(vi avbröt inskolningen helt efter andra dagen). "Det är en föräldraraktiv inskolning" sa hon. Och det menas med att dom inte ens ska säga hej till mitt barn på morgonen eller? Och det menas med att dom totala ska ignorera honom och dom andra barnen under dagen så att jag och hans pappa inte bara fick roa vårt eget barn utan också passa trösta och roa andra barn medan personalen frack kaffe och snackade skit. Fan jag var så jävla förbannad och han var hemma med mig i flera månader tills chefen hade "fixat" problemet. Vägrade

lämna mitt barn det käraste jag hade med dom där kalla ointresserade bitcharna rent ut sagt. Fy nästa gång någon säger föräldraraktiv inskolning kommer Jay vända i dörren om det menas med att föräldrarna ska göra ALLT och totalt ignorera barnet. : (
  • viseversa

Hon lär några personal gå. Som var provanställda. Sen kastade hon om några personal så dom inte jobbade tillsammans. Och anställde en helt ny...

• viseversa
    FrauCasio skrev 2014-08-15 14:32:08 följande:
    Wow gud vad bra att du kämpade. Nu har du gjort det så mycket bättre för en massa barn! All heder till dig!
    Ja dock var det inte enbart tack vare mig. Var tydligen fler föräldrar som klagat också. Chefen var medveten om problemet sa hon också. Inte bara på detta utan det var MÅNGA småsaker också. Man kände sig inte välkommen. Dom hade inget pyssel uppe på väggarna alls utan vita sterila väggar, det var kall stämning och personalen verkade små irriterade på allt och alla. Man kände kylan krypa under kläderna när man kom in på avd. Man vill inte lämna sitt/sina barn där. Och jag tyckte synd om dom föräldrar som var tvungna till det. Jag var ju föräldrarledig med lillasyster så jag hade ju möjlighet att ha honom hemma... Nu är det MYCKET bättre men jag är inte helt nöjd ännu. Men bättre i alla fall.
  • viseversa
    Wilowa skrev 2014-08-16 10:14:10 följande:
    Fast detta är inte föräldraaktiv inskolning, jag sa inte att jag ignorerar barnen, jag sa att jag möter deras försök till kontakt...STOR skillnad!

Om du som förälder informerat mig om sonens svårigheter att söka kontakt, så hade jag lyssnat och anpassat mig. Målet för mig är att få en bra relation till barnet och söker inte barnet min kontakt så får jag självklart försöka få barnets uppmärksamhet. Fast det är fortfarande viktigt att göra det på ett sätt så barnet inte blir skrämt. Lite försiktiga saker då och då, ibland så föräldrarna inte ens märker det. Det kan vara att möta ett ögonkast med ett leende till att börja med, men sedan jobbar man sig självklart aktivt framåt.
    Klart jag fattar att detta inte är en föräldraraktiv inskolning. Det var bara det att dom försvarade sig med att säga det när jag klagade vilket gjorde mig ÄNNU mer upprörd..
Svar på tråden Ska en inskolning verkligen gå till såhär?!?!