Ska en inskolning verkligen gå till såhär?!?!
Nej så ska det inte gå till (mms till en och vikarie inom barnomsorg)
Visst är fröknarna mer på topp och ner engagerad på en inskolning (alla är vi det på våra jobb vid speciella tillfällen)
När jag inskolade min lilla som ändock är rätt mamma kär så gick "vår" kontakt person mot/med mig och dottern och pratade och jag fick fråga och de berättade hur de ger barnen initiativ att leka och aldrig inte då eller efter så har de negligerat barnen.
De äter med barnen och de lyssnar på föräldrarnas önskemål så långt det är "möjligt" för verksamheten.
Visst kan vi sitta o tjattra över en kopp kaffe OM möjlighet finns men aldrig på bekostnad av barnen, vi sitter o pratar medans vi spelar eller ritar eller pysslar med barnen eller de små sover och de stora som ofta är duktiga på att leka med något själv eller i grupp så kan vi tjattra men vi är alltid uppmärksamma och alltid så har inskolningar lite extra(en egen person deras kontakt person) som är med denna hela tiden första dagarna om de behövs en del varm behöver lite hjälp komma in i gruppen andra tar för sig och andra gillar inte dagis alls över huvud taget :)
Tycker absolut du skall prata med rektorn och absolut nämna du kommer göra en anmälan till kommunen om hur det går till på dagis och hur du upplevde inskolningen.
De fröknarna verkar tro att dagis bara är en förvaring som de ska slussa in o ut barn inte vara med dem o hjälpa dem att trivas. (Jag har vikarierat både i kök och i barngrupp och som fsk lärare i fsk klass) och aldrig sett/hört om de du berättar. Visst kan vi tjattra o sånt men vi sköter vårat jobb ändå- att ta hand om barnen.