Ska en inskolning verkligen gå till såhär?!?!
Jösses TS, nej detta är inte okej. Har 3 barn och har aldrig blivit bemött så.
Här delas barnen upp bland de vuxna kan man säga, så samma person som tog i mot henne på inskolningen har även hand om utvecklingssamtalen. De delar också in barnen i små grupper och har hand om varsin grupp i olika rum vid olika tillfällen som passa barnens ålder då (grupperna består aldrig av samma barn).
När man lämnar så oftast möter de upp mig i hallen, pratar lite kort, undrar hur det är med min dotter idag, säger hej då till mig och går in och vinkar i fönstret,
När man hämtar henne så berättar de hur mycket hon har ätit, hur länge hon har sovit, vad de gjort osv. Man är alltid informerad.
Jag har aldrig sett fröknarna stå och prata med varandra på det sättet eller gå runt med en kaffe kopp.
På inskolningarna så kände jag mig bara överflödig och oftast var den en annan fröken som haffade tag i en så man fick vara med i den barngruppen medans min lilla gick runt och tittade, upptäckte saker, lyssnade på en saga osv.
Har hört en hel del skräckhistorier om olika ställen men har aldrig varit med om det själv och är riktigt glad över det!