Inlägg från: Nymphaea |Visa alla inlägg
  • Nymphaea

Ska en inskolning verkligen gå till såhär?!?!

Som sagt, så ska det verkligen inte gå till. Konstigt att inga andra föräldrar verkar ha reagerat? Min dotter skolas också in nu, och hon har en personals odelade uppmärksamhet när vi är där. Man ska ju som förälder kunna känna sig trygg i vetskapen att ens barn har det bra och blir sett, hört och tröstat vid behov på förskolan.

Som andra har skrivit, så ta det till kommunen om inte förskolechefen reagerar. Så ska inga barn behöva ha det.

• Nymphaea
    Mammatilltrestycken skrev 2014-08-13 21:45:44 följande:

Vi hade också en liknande inskolning med vår dotter. Vi kände att det inte var rätt men vad visste vi. Så efter 2 veckors inskolning var det dags att lämna henne där själv och det gjorde ont i hjärtat varje gång och hon var ledsen vid varje lämning. Det var fruktansvärt att lämna henne där.

Vi bytade sen och hon vinkar numera glatt vid lämning och springer rakt in på avdelningen efter att ha pussat mig. Det var då jag förstod att det verkligen inte var rätt vid första och det gör så ont i mig att jag lät henne gå kvar där den tiden hon gjorde så mitt råd är att byta och att prata med den ansvariga hur du upplevt inskolningen. Om ingen får höra något så är det ingen som vet att att det inte fungerar. Säger ingen något tror dom att ser funkar som det ska. Lycka till!

Stackars liten, hemskt att tänka att hon kände sig utsatt. Rynkar på näsan Skönt att ni fick bytt i alla fall och att hon blir väl omhändertagen nu.
  • Nymphaea
    Wilowa skrev 2014-08-16 16:17:29 följande:
    Detta lyckas man inte med om man inte läser av barnet och för att kunna läsa av barnet på det sättet måste man jobba aktivt.
    Har läst alla dina inlägg och tycker det är ganska uppenbart vad du menar med att läsa av och möta barnet. Det låter som en sund inställning, och liknar den inskolning mitt barn just nu går igenom (dryga året gammal). Det är helt enkelt mindre "gåpåigt", på barnets villkor.

Det känns lite som att de som missförstår gör det av egen vilja.
Svar på tråden Ska en inskolning verkligen gå till såhär?!?!