Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

Ska en inskolning verkligen gå till såhär?!?!

Jag håller med Isdimma om det mesta. När ett barn skolas in i taget avsätts en pedagog och ev en mindre grupp barn inomhus som är bra "lekare".

Men samtidigt har jag dålig erfarenhet från förskolan dit dottern överinskolades efter flytt. Dottern var väldigt klängig på mig så inskoningspedagogen gick helt sonika och gjorde en dokumentation, vilket kändes fruktansvärt oproffsigt. Sedan var dottern väldigt ledsen en bra period då de föredrog snabba överlämningar och förutsatte att det skulle fungera tredje dag tror jag det var. Dottern blev jätteledsen och höll krampaktigt i mig och jag blev jätteledsen över deras attityd, så de fick faktiskt backa och prioritera att tösen hann känna  sig trygg först. Nu älskar hon förskolan och seglar in och babblar om allt, så jag tror det kommer gå bra att byta avdelning nu efter sommaren.

Med andra barnet blir det mer spännande då hon börjat visa oro och hänger mig i benen först en stund, när hon är på ett nytt ställe eller träffar nya människor. Tyvärr börjar hon inte på syrrans gamla utan det blir både nya lokaler och fröknar, men samma ingång.

Svar på tråden Ska en inskolning verkligen gå till såhär?!?!