Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

Ska en inskolning verkligen gå till såhär?!?!

Nej, så ska det verkligen inte gå till! Finns det andra förskolor i närheten som ni kan byta till?
    Jag hade inte lämnat mitt barn på ett sånt ställe där personalen så tydligt nonchalerar både barn och föräldrar. Hemskt!

• Natulcien
    Hermanqq skrev 2014-08-13 11:36:36 följande:

Jag tog hennes grejer och gick hem efter de hade total ignorerat dottern igen. Ute på gården så stod de och prata med varandra om vad de gjort på sin semester, långt bort från mig, medan jag fick gunga min dotter och tre andra barn. Även trösta en liten flicka två gånger som slagit sig. (Lyfta upp och krama). De titta bara på mig då och log. När jag skulle gå hem så stod flickan och grät vid grindarna efter sin mamma, jag sa då till, de svara inte. Sen sa de bara "imorn hade vi tänkt att du ska vara med en stund, sen lämna".

Svarade "skulle inte tro det." Och gick.

Försökt att få tag på rektorn, utan svar.

Men så hemskt! Man får verkligen ont i magen av att läsa det du skriver. Stackars, stackars barn! Det är ju viktigt att göra förskolechefen uppmärksam på detta, och synnerhet uppmärksamma andra föräldrar.

• Natulcien
    Tokfrans skrev 2014-08-13 21:57:57 följande:

Jag vet inte om jag vill lämna min lille på dagis längre.. dock är han bara 6 månader men tanken om vad som kan ske på ett d a g i s gör så ont i mig, får nästan panik om jag ska vara ärlig.

tanken om att min son gråtit och skrikit efter mig i 40 min på en plats jag och mitt barn ska känna oss trygga hos,.. får mig att må illa..

Men om du besöker aktuella förskolor ordentligt innan och ställer frågor, pratar med pedagogerna etc. så känner du nog ganska väl vad som är bra/dåligt.
    Det finns bra förskolor!
    Vi har vår son på en fantastiskt bra förskola med supergoa, engagerade pedagoger, liten lugn barngrupp och de gör roliga saker, experiement och har egen kock som lagar jättegod mat.
    Och vår son har aldrig gråtit, faktiskt.
  • Natulcien
    Utbrytarkonst skrev 2014-08-14 13:10:45 följande:

Precis samma här.

Får jag fråga om ditt barn går på en Montessori förskola?

För det låter precis som att det är på samma förskola.
    Började att skola in min tvååring i tisdags, och haft en dålig magkänsla ända sedan dess.

Det är just nu fyra barn, och tre personal, varav mitt barn och ett annat håller på att skolas in, den pojken är ett år, så därför jag undrar om det är samma.

TS har en dotter...

För övrigt låter din upplevelse också hemsk! Tänk att det verkligen finns så här hemska förskolor!? Gråter
  • Natulcien
    Hermanqq skrev 2014-08-14 21:27:48 följande:

Ringt kommunen och fick direktnummer till en kvinna som ska hjälpa mig imorgon. Kommer försöka få en plats på en förskola ca 5 km bort i centrum, eller hos en dagbarnvårdare ca 1 mil bort. Väljer mellan dom för de VET jag att de är bra ställen då jag känner föräldrar som har barn där. Är så rädd att börja ett nytt dagis och det är samma, vill inte göra dottern otrygg genom att behöva byta hela tiden.. Samvetet har varit åt helvete den här veckan, de dagarna vi har varit på dagis har hon varit helt annorlunda när vi varit hemma. Klistrad på mig och gråter mest hela tiden. Kommer absolut anmäla det här, tack för att ni hjälper mig att stå på mig!

• Natulcien
    viseversa skrev 2014-08-15 13:44:09 följande:

Hon lär några personal gå. Som var provanställda. Sen kastade hon om några personal så dom inte jobbade tillsammans. Och anställde en helt ny...

Vad bra att det faktiskt händer saker ibland! Vettig chef!
  • Natulcien
    Hermanqq skrev 2014-08-23 18:11:38 följande:

Har pratat med chefen, och sagt allt som hänt. Stackarn hade börjat 1 augusti. Han tog det bra, hade haft akutmöte med personalen innan jag ringt för att grannmamman hade "klagat" och krävt möte. Han ville att vi skulle ha möte också och ge det en andra chans, och jag tänkte att det skulle bli bättre, men jag litar inte på dem ändå. Jag vill det absolut bästa för mitt barn, inte enklast och närmast. Finns ca 20 förskolor omkring mig, alla fulla. Fanns tillochmed barn som inte fick nån plats. Jag hoppas på det bästa att vi får plats någonstans, man fick tydligen företräde om man gjorde överflytt. Mycket nu och känner mig stressad. Jobb väntar och jag går hemma obetald. Tog ut fp tills inskolningen och räknade med att börja jobba, men det var dumt från min sida. Nu vet jag det tills nästa barn. Räkna alltid med det värsta...

Hoppas verkligen att det löser sig för er!
    Jag hade inte heller gett det "en andra chans". Inte med den attityd som personalen uppvisar. Det spelar ju ingen roll om chefen har akutmöten om personalen har den attityden. Sånt tar tid att ändra på.
Svar på tråden Ska en inskolning verkligen gå till såhär?!?!