Oj vad mycket kommentarer det kom! Nu är det så att vi har redan en katt, som har bott hos oss sen hon var kattunge. Det var 16 år sen. Dessa kattungar vi ska köpa är från en gård på landet. De har fått gå ut och in som de vill och springa fritt, även där har de en väg förbi. Jag skulle aldrig kunna köpa hem en kattunge för att ha den som innekatt, inte när jag bor i ett öppet landskap där katten kan få springa som den vill.
Det är klart jag är rädd om dem men jag kan inte ha dem inne för att jag är rädd att det finns en chans att de blir påkörda. Den chansen finns alltid, oavsett var du bor. Även jag känner att det skulle vara onaturligt för katterna att vara inne. Det är inte samma sak om man bor i stan och katten är uppväxt med det, som det är att bo på landet och att katten är uppväxt där. Personligen känner jag att katter ska kunna få vara ute, gå på en gräsmatta.
Det skulle heller inte funka med den äldre kattdam vi redan har.
Anledningen till att jag frågade var helt enkelt för att jag ville fånga förarnas uppmärksamhet, så att de vet att det faktiskt finns katter på gården. Jag vet riskerna med att ha katter lösa vid en väg men det finns risker med allt.