Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)
Lilly2013, att känna oro är fullt förståeligt. Tänk på att varje graviditet är olika, det går inte att jämföra hur man kännt och mått tidigare graviditeter. För mig har alla skiljt sig åt.
Första graviditeten var jag lyckligt ovetande om allt som kan gå fel och jag mådde toppen hela tiden. Andra slutade i MA, men hade då mycket mer symtom än i första.
Nu tredje graviditeten hade jag mer symtom än första, men mindre än andra. Däremot har oron varit konstant närvarande. Först oro för MF/MA, sen oro inför resultat på KUB. Sen att RULen skulle påvisa fel. Sen var det lugnt några veckor. Nu är det oro att hon vill ut för tidigt.
Jag har lärt mig att hantera oron men också att hitta någon att prata med om den. Det är inte bra att hålla oron inom sig. Men samtidigt måste man släppa på hämningarna och våga njuta också. För här och nu är du gravid Egentligen borde man bara få vara sprudlande överlycklig och skrika ut sin glädje för hela världen. Men tills dess att man är redo att göra det så tänk på att du bär på en underbar hemlighet.
Sen är det tråkigt att man råkar ut för tråkig attityd hos vården. Som patient borde det vara självklart att få bli hörd och tagen på allvar. Och få den hjälp man efterfrågar. Oavsett ålder och förutsättningar.