Inlägg från: Freje |Visa alla inlägg
  • Freje

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Vilka fina pepparkakor Feona!

Nr 3 på G, jag hoppas verkligen att du får en tid. Håller med Jämtlandstaus, kämpa för din rättighet att få en tid för UL. Tycker att det är landstingets sak att lösa problemet, inte ditt. (fast jag vet att verkligheten inte alltid blir som det borde vara).

• Freje

Grattis Jämtlandstaus! Skönt att ni fick ett positivt svar innan helgerna.

• Freje

Helenan, vad spännande. Jag håller tummarna för att det blir årets första plus

Välkommen Längtar74! Klart du ska hänga på här. Jag håller tummarna för att ni lyckas få ett syskon. Ni är ju inte alls särskilt gamla. Jag själv fyller 43 i år och min man fyller 46 och är gravida med vårt andra barn. Vi har haft turen att lyckats bli gravida utan hjälp, det har visserligen tagit lång tid och vi fick ett MA på vägen. Vi är nu drygt halvvägs i denna graviditet som fortlöper utan alltför mycket krämpor och besvär. Mår egentligen oförskämt bra.

För gammal blir man först när man själv känner att man inte orkar med en graviditet och en bebis. Fördomar man eventuellt möter kan man strunta i. Det är inte åldern som gör om man är en bra förälder eller ej. Men jag måste erkänna att jag trodde jag skulle möta mer fördomar än vad jag gjort. Jag tror mycket finns i ens eget huvud. Så känn efter vad era hjärtan säger.

• Freje

Nr 3 på G, ska tänka på er idag och håller mina tummar att allt går bra och att ni snart får ett positivt besked.

• Freje
    Nr 3 på G skrev 2015-01-22 09:42:51 följande:
    Phuuu en lång lättad suck, fick svar på FVP igår och det visar inga kromosomförändringar utan vi väntar en liten frisk pojke i början/mitten av juli :)
    Nu ska jag verkligen försöka sluta oroa mig och njuta av tiden som är kvar, går in i v 17 idag och den 5/2 har vi RUL men går väl knappast att dölja det längre nu utan blir väl till att komma ut på jobbet nu
    Grattis till pojken och det positiva beskedet!! Härligt!
    Nu kan du se fram emot RUL. Nu går tiden så fort så det gäller att passa på att njuta.
  • Freje
    Lilly2013 skrev 2015-01-22 10:22:48 följande:
    ÅH jag är så avundsjuk på er som har plussat och framför allt ni som kommit så långt att det snart är rul.
    Har ju fått MA som upptäckts precis innan eller på KUB. Så precis när an tror att faran är över och börjar slappna av.

Sista tabletten med Pergo igår så nu börjar testandet igen. Hoppas så men det är så jobbigt att bli besviken hela tiden.
    Åh, jag vet hur jobbigt det är att upptäcka ett MA på KUB. Råkade ut för samma sak i april 2014. Man förväntar sig att se en liten krabat och så är det bara tomt. Till en början gav jag mentalt upp tanken på fler barn. Men tiden läker och längtan efter en liten kommer tillbaka. Vi hade turen att plussa igen i augusti och väntar nu en liten tjej i april.

Jag hoppas och håller tummarna att Pergo gör susen och att ni får ett plus snart och att det går hela vägen.
  • Freje

Helenisen, jag ser definitivt ett streck på båda bilderna. Håller tummarna för dig!

• Freje

Grattis ni som plussat! Härligt med lite fler plus i tråden.

Å grattis till lyckat RUL Nr 3!

• Freje

Grattis till alla nya plus i tråden!
    Tänk ändå vad kroppen är kapabel till ändå. Det är fantastiskt. Önskar er lycka till och håller tummarna att det håller hela vägen.

Lilly2013, spännande om det är tvillingar! Var i samma funderingar själv när jag plussade. Fick 2-3 på CB på BIM-3. I mitt fall var det bara en, vilket jag är fullkomligt nöjd med.

Jag är nu i vecka 30, har haft problem med jobbiga förvärkar. Ska in på läkarbesök och kolla upp så inte tappen är påverkad. Det är lite tidigt för henne att komma nu.

Håller tummar för er som fortfarande väntar på plusset. Hoppas att det kommer snart.

• Freje

Hej alla! Tänker på er som väntar på Pergo. Så otroligt frustrerande att behöva vänta. Hoppas att det löser sig snart.

När det gäller kontroller och så hos MVC, så märks att det dras in på allt. Nu senast berättade min BM att de blivit ombedda att bara kolla hb-värdet när de misstänker att det är lågt. Det blir för dyrt annars. Något andra UL eller glukosbelastning görs inte heller, om det inte föreligger särskilda skäl.

Själv är jag halvvägs in i vecka 32, idag är det 58 dagar kvar till beräknat BF. Hittills har jag mått oförskämt bra i graviditeten. Ingen foglossning och den här gången är magen betydligt mindre än med sonen. Skönt att fortfarande vara ganska rörlig. Jag måste säga att det är en otrolig skillnad att vara gravid med tvåan jämfört med ettan. Med ettan var det möjligt att vila, nu är det full fart hela tiden med sonen. Har ett par veckor haft jobbiga förvärkar, så har varit till läkare och kollat fostervattenmängd och att tappen inte är påverkad. Men allt såg bra ut och Lillan beräknas väga 1700 gr så det är precis enligt kurvan. Det var så underbart att få en liten tjuvtitt på henne! De tror att förvärkarna beror på stress så jag försöker ta det ännu lugnare. Jobbar på fram till påsk. Sen blir det hem och vila inför lillasysters ankomst.

Kram på er alla

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)