Hej alla! Tänker på er som väntar på Pergo. Så otroligt frustrerande att behöva vänta. Hoppas att det löser sig snart.
När det gäller kontroller och så hos MVC, så märks att det dras in på allt. Nu senast berättade min BM att de blivit ombedda att bara kolla hb-värdet när de misstänker att det är lågt. Det blir för dyrt annars. Något andra UL eller glukosbelastning görs inte heller, om det inte föreligger särskilda skäl.
Själv är jag halvvägs in i vecka 32, idag är det 58 dagar kvar till beräknat BF. Hittills har jag mått oförskämt bra i graviditeten. Ingen foglossning och den här gången är magen betydligt mindre än med sonen. Skönt att fortfarande vara ganska rörlig. Jag måste säga att det är en otrolig skillnad att vara gravid med tvåan jämfört med ettan. Med ettan var det möjligt att vila, nu är det full fart hela tiden med sonen. Har ett par veckor haft jobbiga förvärkar, så har varit till läkare och kollat fostervattenmängd och att tappen inte är påverkad. Men allt såg bra ut och Lillan beräknas väga 1700 gr så det är precis enligt kurvan. Det var så underbart att få en liten tjuvtitt på henne! De tror att förvärkarna beror på stress så jag försöker ta det ännu lugnare. Jobbar på fram till påsk. Sen blir det hem och vila inför lillasysters ankomst.
Kram på er alla