Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Nä men jädrar att mensen kom för ett helt gäng av er! Kram

• Jamtlandstaus
    Anonym (Sparvöga) skrev 2014-09-09 00:54:32 följande:
    Hej!
    Oj vad det är spännande ändå att ha hemliga bebisförsök i den här åldern...
    Hur många månader väljer man att försöka..hur tänker ni? Är det någon av er som funderar på internationell adoption (barn m spec behov, dvs fysiskt handikapp)- det har vi gjort en tid och då vi slutar försöka biologoskt blir det nog adoptionsförsök...
    Svårt beslut!

Lycka till nu alla :) kram Sparvöga
    Vi har ingen adoption i tankarna. Är man inte för gammal som 43-åring för adoption förresten, alltså enligt reglerna? 
    Jag har i tanken sagt att jag vill ha barn under 2015 dvs gravid senast mars -15. Jag får se hur vi känner då om vi inte lyckats. Vi kommer inte att göra några assisterade försök på något sätt, bortsätt från läkemedel om det skulle behövas.
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Gammal mamma) skrev 2014-09-09 14:04:34 följande:
    Jag bidrog inte med så mkt i tråden , ville mest skriva av mig.
    Du bidrog med dina erfarenheter
    Häng med oss du, alltid skönt att veta att man inte är ensam om sin längtan! Du har det tufft och hormonerna i din kropp hjälper knappast till just nu kan jag tro.
    Kram till dig!
  • Jamtlandstaus
    Sawgni skrev 2014-09-11 10:36:48 följande:

Bra förslag! Skriver in mig så vi har lite koll på varandra :)

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}

28/9 Sawgni, 39 år, bor i Dalarna, försöker få barn nr 3, haft ett mycket tidigt MF i juli.

6/10 Nr 3 på G,  43 år, bor i Gästrikland,försöker få nr 4, 3 barn, 4 MF

Gravid BF Gravid

Baby FÖDDA BabyHjärta UPPEHÅLLSRUMMET  Hjärta

Tycker oxå det är ett mycket bra förslag, jag har svårt att hålla reda på alla Någon får gärna lägga in mig då jag sitter (som oftast) vid mobilen.

BIM 16/9 Jamtlandstaus 43år, Östersund, försöker få barn nr 3, MA i mars
  • Jamtlandstaus

Vill oxå gärna att ni gravida finns kvar i den här härliga tråden!

För er som samlar erfarenheter av munkpeppar så kan jag säga att min PMS i stort försvunnit, ÄL verkar komma tidigare o mina spottings minskat avsevärt.

Äter i övrigt acetylsalisylsyra i liten dos varje dag från ÄL, detta är första månaden med det.

Själv började jag på itrim i april o gick ner 7kg, sedan gifte jag mig o har nu gått upp 4kg igen,haha, dags att skärpa till mig! Superglad att jag hittat dom, träningsmaskinerna är väldigt skonsamma o upplägget enkelt man behöver inte tänka o det tar liten tid. Men käkar man mycket gotta så... Men på't igen!

• Jamtlandstaus
    PoL skrev 2014-09-11 11:08:55 följande:

Hej! Vad roligt med flera plus här! Är ju själv höggravid så jag har legat lite lågt i tråden. Idag fyller jag 41 och firar med mina underbara barn, njuter av att känna bebisen i magen sparka och böka runt <3

Det tog mig ca 6 månader och ett tidigt mf innan jag blev gravid nu - har då ätit vitaminer m extra folsyra dagligen sen syskonförsök påbörjades.

Jag håller tummarna hårt för er som försöker och som är gravida! Heja, heja smile1.gifsmile1.gif

Grattis på födelsedagen!
  • Jamtlandstaus

Skrev till min ålder då den fallit bort. Brukar jag undvika skriva ut den i dessa sammanhang men här känns det ju helt ok!

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}

16/9  Jamtlandstaus, 43 år, Östersund, försöker få barn nr 3, MA i mars

28/9  Sawgni, 39 år, bor i Dalarna, försöker få barn nr 3, haft ett mycket tidigt MF i juli.

30/9 ? Mira, 40, bor i Skåne, försöker få barn nr 3

6/10  Nr 3 på G,  43 år, bor i Gästrikland,försöker få nr 4, 3 barn, 4 MF

Gravid BF Gravid

PoL, 41 år, Västra Götaland, BF 30/9 med 3e barnet

Freje, 42 år, 2:a barnet BF 27/4-15, Stockholm

Baby FÖDDA BabyHjärta UPPEHÅLLSRUMMET  Hjärta 

• Jamtlandstaus
    Anonym (Längtar efter barn) skrev 2014-09-12 10:16:52 följande:

Ni som använder munkpeppar, har ni långa cykler? Min cykel är kort så det känns inte som att den kan bli ännu kortare. För mp har lockat mig tidigare men jag har inte vågat prova. Nån med kort cykel som provat?

Thea spännande att du ska testa jättenattljusolja. Kör maxdos första cykeln. Hoppas det lyckas :)

Jag vill gärna stå med på listan men väntar en cykel eftersom jag inte riktigt har koll på kroppen efter mf

Härlig dröm Mira:)

Min cykel låg väldigt nära medelsnittscykeln i längd, den här månaden verkar cykeln blivit kortare (ca 4dgr) men har bara ätit i tre månader nu så det är svårt att veta om det beror på mp.

Skriv gärna in dig i listan under rubriken Uppehållsrummet så får vi veta lite om dig ändå...om du vill
  • Jamtlandstaus

Jag tycker det verkar bökigt med droppar o kör med tabletter Munkpeppar. Beställde från vitaminbutiken.se om jag inte minns fel.

Jag är väl en riktig "pillertrillare" äter ganska mycket tillskott jämt; omega-3, D-vitamin, magnesium o Apotekets kvinna o nu oxå aspirin.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)