Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

STORT GRATTIS Feona!!! Vad roligt!!

Välkomna hela drösen av nya till tråden!!

Helenan, vi hoppas på att det är tidiga gravsymtom och om det inte är det så skäms inte för att du trodde det, där har vi alla varit. Vi känner ju efter väldigt mycket nu när vi så gärna vill!!

Själv har monitorn visat på rekordtidig ÄL så här ska sexas!

• Jamtlandstaus
    Anonym skrev 2014-08-31 12:51:16 följande:
    Testar du en eller två gånger per dag? Jag testar en gång men det är få gånger jag fått kraftigt utslag (två starka streck) det senaste året. Alla GYN sa att det inte betyder något för det har varit ÄL ändå bara det visar högre någon dag, men nu tvivlar jag då jag med en gång blev gravid då jag tog ovitrelle i våras. Nu har jag funderat ännu mer och är säker på att jag inte lossar... Buhu! Kan det ändå vara så att du haft ÄL men inte prickat peaken? Om den nu är kort som jag läst på att den kan vara...

Pepp!
    Vad är ovitrelle?
  • Jamtlandstaus
    weeme skrev 2014-08-31 12:45:47 följande:

Men nu är jag anonym igen?! Är det så att jag aktivt måste välja att inte visas som anonym i vissa trådar? Är inte så haj på FL. Det är alltså jag som skrev ovanstående. Vet inte hur man korrigerar inlägg heller, eller om man ens kan det?

Hur använder du albyl minor, varje dag?
  • Jamtlandstaus

Hihi, lite förvirrande med er "anonyma"

Jag har för mig att jag provade 1/4 aspirin per dag månaden när jag blev gravid med dottern 2011 å tänkte att kanske det kan hjälpa igen... Kommer dock inte ihåg hur jag åt det då, men då har du ätit hela cykeln o fortsätter fortfarande alltså

• Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-08-31 23:55:33 följande:

Ja precis, detta va första gången jag provade det och jag började vid mens, cd1.

Läste någonstans att det även kunde hjälpa till äggblåsan på något sätt och efter tre år utan någon vidare framgång kände jag att jag inte hade något att förlora.

Jag har läst att många börjar runt ÄL tror jag och tar 1/3 dels tablett men jag valde 1/4 dels tablett istället då det känns bättre för mig.

Tar den var morgon med övriga vitaminerna:) och det verkade fungera!!! PS har även druckit tomatjuice ett glas senaste 5 veckorna så dom två sakerna är väl det nya för denna cykeln när plusset kom.

Hoppas du fick rulla runt ordentligt i sänghalmen ;)

Jodå här har vi nöjesåkt, haha Nu är det bara att hålla tummarna.

Det där med tomatjuice har jag läst förut här på FL med vad gör det för nytta egentligen? Går det lika bra att smaska i sig tomater? Älskar tomatjuice men glömmer bort att köpa det jämt o så är jag lite dålig på att ta mig tid till frukost på morgnarna.
  • Jamtlandstaus
    LinneaSvea skrev 2014-09-02 15:30:09 följande:

Halloj alla!

Då håller vi tummarna nu jamtlandstaus, vi ligger ganska lika tror jag, fick utslag på ÄL-stickan i söndagsmorse, kryddade det med en ovitrellespruta. Tyvärr fick vi bara till det i söndagskväll, vi hade behövt gårdagen också men jag somnade som en gris före sambon samt att han gnällde över att det sved eftersom hans svamp inte var riktigt borta i söndags smile5.gif . Jag får vara glad för det lilla! Hur många ggr fick ni till det jamtlandstaus??

Ha en härlig dag!

Haha, tänk vilka personliga detaljer vi delar med oss av här på FL

Vi verkar ju ligga väldigt lika i fas, jag fick max stegring sön+mån o vi fick till det båda dagarna dock ingen gång dagen innan. Kunde ju aldrig drömma om att ÄL skulle ske redan på dag 10!

Tror att munkpepparn påverkar.

Vet inte om jag missade eller men visst var du å kollade äggblåsor i fredags? Var det då du fick otrivelle, har du haft det förut? Verkar det på annat sätt än pergo?
  • Jamtlandstaus
    Helenisen skrev 2014-09-04 11:48:38 följande:

Å så kom tanten i morse...alla symtom var tydligen "nya" PMS-symtom. Suck...

Typiskt, just när man börjat undra om det ändå inte tagit sig!

Kram
  • Jamtlandstaus
    TheElfa skrev 2014-09-03 21:30:53 följande:

Och idag kom mensen. Exakt 28 dagar efter skrapningen så jag räknar det som punktligt!

Nu vet jag i allafall att kroppen funkar som den ska.

Och bara att se fram emot kommande ÄL.

Då var det bara på't igen!
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-09-03 22:47:35 följande:

Hej allihopa hoppas det är ok att jag hoppar in i er tråd :) jag är född-71 och har 3 barn (födda-07,-09 & -12) men vi kämpar för att få en 4:a, har kämpat i 14 månader nu och lyckats bli gravid 3 gånger men det har slutat med mf (2 i v 10 och 1 i v 6) och en massa komolikationer och sjukhusvistelser mm  men vi har inga större problem med att bli gravida tydligen men däremot så blir det ingen bebis så nu funderar jag på att testa att äta typ barnalbyl eller något liknande för jag har läst att det ska kunna förhindra MF. 
    Just nu hänger jag i luften mitt mellan ÄL och BIM, inga symtom än men hoppet lever och OM mensen inte kommit  till onsdag då klara jag nog inte att låta bli att testa längre (bim den 13:e), var precis ut och beställde hem en massa G-test så jag är förberedd :D

Självklart är du välkommen in hit!!

Hoppas nu dina inköp blir helt i onödan!
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-09-04 09:54:30 följande:

Nu är aspirin inhandlat och idag tar jag första tabletten och hoppas på att jag är gravid så jag inte äter i onödan. Vad ska munkpeppar vara bra för?

Munkpeppar är hormonstabiliserande. ÄL blir tydligare, PMS blir lindrigare mm.

För mig har mina spottings blivit lindrigare o PMS lindrigare. Dock blir det lite lurigt tycker jag då nya "symtom" får en att tro att det är gravsymtom. ÄL har oxå kommit lite tidigare, vi får se om lutealfasen har ändrats oxå, fick ÄL redan på dag 10-11
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)