Inlägg från: weeme |Visa alla inlägg
  • weeme

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Lättad, hittade en gyn så skönt!!!! Vet inte om de är bra eller dåliga, men ett UL ska de väl klaraObestämd jag får väl mäta själv annars...

• weeme
    Jamtlandstaus skrev 2014-10-12 14:40:15 följande:

Herregud, det är alltså så att när man släpper tanken o tron på det... Min kropp vill inte opereras!

Wuhuuuu så kul!! Grattis!!
  • weeme

Nr 3 jag hade också lätt för att bli gravid innan, men åldern tar ut sin rätt.. Mina ägg verkar inte lossa heller längre, får inga starka utslag på ÄL stickor efter min gravidditet. Blev inte gravid igen förens jag tog en ovitrelle i våras.

Yllom, att du är mormor har ju inte med det hela att göra, vill du ha fler barn så kör på!

Jag fick inet besked av min tillfälliga gyn i dag på när jag ska ta ovitrellen så jag får chansa på eget bevåg. Slemhinnan 12 mm äggblåsor på max 17*14 mm. Hade två mindre också. Får försöka läsa mig till när det borde vara bra att ta sprutan.. Suck.

• weeme
    LinneaSvea skrev 2014-10-17 12:59:35 följande:

Weeme, jag har inboxat dig!

<3 stort tack!!
  • weeme
    PoL skrev 2014-10-18 02:55:47 följande:
    Hihi tack. Jag mår bra, om än trött! Det var ett planerat snitt denna gång (mitt första) och har varit fritt från komplikationer - så skönt!
    Grattis så härligt! Snusa lite på bebisen från mig medBaby
  • weeme

Jag har för övrigt en bekant som har 21 år mellan sina barn. Inga problem.

• weeme
    asaand skrev 2014-10-22 08:32:23 följande:

Har alla barn sedan innan i denna tråd eller finns det någon som jag som är förstföderska och över 40? :)

Jag VAR förstföderska efter 40, fick mitt barn när jag skulle fylla 42. Nu försöker vi igen men det verkar itne gå...
  • weeme

Men grattis nr 3 på G!! Här går det undan, hoppas et smittar av sig på oss alla!!

Från mig är det tyst för det tar, jag överdriver inte, en kvart bara att lyckas scrolla ner till senaste inlägg. Borde köp ny dator, men pengar, pengar! Har blivit supersnål för jag vill spara till ÄD, knappast något man gör bara sådär så det är så dumt så.

Mitt AMH hade gått ner till 0,2 och fler värden var låga så det känns superkört för mig nu. Trots att jag nyss var gravid blääää.

Tack för söt Halloweenhälsning!                      

• weeme

Jag är i alla fall glad att jag har en sambo som är med på planerna, men det går inte vägen för det tyvärr Gråter. Önskar jag kunde vara gladare för det jag har, eller må bättre ska jag väl säga, för klart jag är glad och njuter av vårt barn, men jag kan inte bli tillfreds med tanken på att det bara blev ett barn. Det var inte så det skulle bli. Jag ville ha minst två, mer hade inte varit realistiskt vid min ålder.

Ps. Har bytt dator med sambon i kväll, han konstaterade att min dator är döende. JASSÅ haha.. Jag har plötsligt förstått hur det är att leva på 2000-talet vad det gäller dator (hans är ju suverän!), min är bara för seg. Hade tänkt passa på att läsa om ÄD nu när jag kan, men känner mig bara så nere att det molar i magen, såg bonde söker fru istället. Hm. Det blir det inga barn gjorda av. Får ta ÄD researchen en annan dag.

• weeme

P-piller blir det aldrig mer i den här kroppen i alla fall och tyvärr verkar det ju inte behövas... Hela grejen med ÄD känns bara så omständlig, ur gör vi med barnet vi har, måste vi dra med henne eller åka själva, jag är inte sugen på att åka själv i alla fall inte första gången. Blev rånad utomlands en gång, känner mig bara trygg i Storbritannien om jag lämnar Sverige typ.. Har vi väl varit där en gång går det säkert bra. Så är det bara pengarna som väntar och om man gör allt rätt, om något går fel så det inte ens lir ett försök så har vi inte råd med fler osv osv.. Pessimisten har talat.

Hoppas ni som är gravida kan njuta och inte vara för oroliga!

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)