Inlägg från: weeme |Visa alla inlägg
  • weeme

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

FL hackar och segar så jag inte kan skriva, men i dag är det lite lättare, ska se om jag kan läsa i kapp!

Jag har kört en pergokur men får ingen ÄL indikation. Stor suck. Nu är jag på dag 17 efter mens så sen har jag aldrig varit utan pergo ens. Har gyntid på onsdag, hoppas jag får något vettigt svar då. Bryter i hop en sväng och kommer igen? Är det oregelbundet för jag hade MA nyss? Eller är jag nu i klimakteriet...

Grattis till klappande hjärta, vilken härlig syn Feona!

• weeme

Tack för pepp, men jag tog ju pergo och månaden innan var blåsan 25 mm utan pergo ens bläää. De lossar inte verkar det som.

Jag har tagit bort en cysta genom titthål, fick ett snitt från naveln och nedåt 2-3 cm  och två eller tre i bikinilinjen (max en cm långa). Lyckade så klart få infektion i livmodern trots att det var titthål, jag får det bara någon tittar på mitt underliv verkar det som. Annars var det inget komplicerat som jag minns det, var såklart öm efteråt. Äggledaren som innan var tät måste (?) ha funkat efteråt i allafall gjorde äggstocken det för vår dotter kommer från den äggstocken (tidigt UL kunde dr se det på).

Dr i morgon oroar mig såklart. Hoppas det blir bra. Ska hitta dit också!

• weeme

Hade en blåsa som ej lossat! Så nu blir det till att äta dubbel pergo, kontrollera och ta ovitrelle. Har säkert haft det då sedan vi började försöka igen för ÄL har ju inte gett utslag mer än någon enstaka gång ordentligt. Synd bara att jag lyssnat på flera olika gyn som sagt att jag har ÄL om det visar svagt på stickan. Bättre sent än aldrig. Är äggen skräp blir det ju MF men värt ett försök att få dem att lossa i allafall.

Ska kolla in nya tråden senare!

• weeme
    Nr 3 på G skrev 2014-09-24 20:37:12 följande:
    Men vad trist, är ovitrell för att få blåsorna att släppa eller? Oavsett så hoppas jag det hjälper när ska du på ny kontroll?
    Ja, de ska göra att den släpper (så blev jag gravid i våras). Om jag inte blir gravid (liten chans är för sent i cykeln) så ska jag tillbaka mensdag 1-3 för att ta prover vilket känns seriöst och bra! Jag får mens till helgen om det är som det brukar. Så måndag kanske?
  • weeme

Hej hopp, utan internet ett tag igen så nu får jag läsa ikapp! Han se en graviditet, grattis Sawgni!!!

Jag har i allafall inte fått mens än, men är jag gravid så är det mer än ett mirakel.

• weeme
    SaraBara skrev 2014-10-03 18:32:42 följande:

Hej alla, Här har ni en 44-åring som försöker hålla tanten borta ; ) Jag fick ett galet ryck i somras (efter att ha haft det i huvudet sedan 05 då min son föddes), att jag skulle försöka bli gravid genom insemination. Det verkar i princip omöjligt enligt all statistik, men vem vet? Ngn här som har erfarenhet av insemination? (har inte läst alla trådar än). Och heja på alla kämpar!

Välkommen, har ingen erfarenhet av inseminering, men provar du inte så vet du ju inte och kan ångra dig. Stora beslut!

Freje skulle gratta dig i går men datorn klarar inte FL alla kvällar, den hängde ssig så du får ett stort underbart grattis i dag, så härligt besked ni fickHjärta
  • weeme

Mens här! Känns skönt att den kom, nu på pergon så kör vi igen!!!

Har inte tänkt på något annorlunda då jag blivit gravid, då jag blev gravid spontant var det ÄL sticka för att orka ha sex tre gånger medans jag jobbade livet ur mig typ. Nu är det lugna gatan och inte tusan blir jag gravid.

Dr vågar väl inte föreslå saker som inte är testade verifierade och statistiska hundra gånger om kanske?

Ps. jag orkar inte ens läsa presentationstrådarna eftersom min dator segar så in i bänken på FL kan knappt byta sida i tråden eller scrolla. Bläääää. 

• weeme

Google och FL is da shit!

Ska se om datorn tillåter ikappläsning i dag då..

• weeme
    Feona skrev 2014-10-06 17:26:30 följande:

Hej tjejer

Har varit på VUL idag och det såg jättefint ut :)

Ett pickande hjärta och ett litet foster, så som det ser ut på alla bilder jag sett!

Tom navelsträngen rörde sig i samma takt som hjärtat, så skönt att få se.

Kram kram

Hjärta så härligt!!! Snart får du höra hjärtljuden också- eller snart och snart, men i allafall.. Det går fort!
  • weeme

Jag är bedrövad hittar ingen gyn som har tider för att göra ultraljud, letar nu vidare inom möjligt dagspendlingsavstånd = 50 mil... Inte lätt att hinna ringa alla och få ett nej under morgonens teltider :( har ni någon att rekommendera i södra sverige?! Måste kolla nästa torsdag eller fredag. HJÄLP panik.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)