Inlägg från: CinnamonGirl |Visa alla inlägg
  • CinnamonGirl

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Om man gör ett test och får ETT tydligt streck, ska man ändå vänta minuterna som det står i instruktionsbladet och hoppas att det andra strecket visar sig? Eller är det liksom kört...

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    Feona skrev 2014-10-13 16:56:34 följande:

Nellan02: jag fick samma symtom som vid mens, kanske lite starkare värk än vanligt. Natten till BIM sprang jag på toaletten flera gånger och brösten började ömma, då testade jag plus på morgonen.

CinnamonGirl: har du testat? Hur gick det? Jag tror min pluslinje kom smygandes fram, hade inga avancerade test dock så jag vet inte hur de nya fungerar. Testa igen imorgon annars, har hört flera som plussat sent.

Det var negativt, men testar igen på onsdag. Om inte mensen dyker upp... :-S
  • CinnamonGirl

Tanten kom idag... :'-( Men det är bra att jag fått ägglossning i alla fall! Nu kör jag igång med munkpeppar och rosenrot igen och hoppas på ägglossning även i denna cykel. Tar nu chansen att försöka gå ner mer i vikt (väger i dagsläget 64 kg till 150 cm) och fortsätter träningen som jag kommit med efter sommaren.

• CinnamonGirl

...och jag som hade siktet inne på spinning idag! Träning är skönt vid mens, men inte på gymmet där man måste duscha med andra. Jag blöder så mycket i början så det känns lite dumt att duscha där då. *känner mig som en fjortis igen*

Jag får ändra planerna och gå till gymmet på jobbet istället, där har vi lite mer privata duschar.

Tränar ni när ni har mens eller bara struntar ni i träningen då?

• CinnamonGirl
    asaand skrev 2014-10-20 12:00:25 följande:
    Åh va kul grattis är det första barnet?

Jag är 42 och är gravid med första :)

Grattis till dig också! Hur lång gången är du? Har du/ni försökt länge?
  • CinnamonGirl
    asaand skrev 2014-10-22 08:32:23 följande:

Har alla barn sedan innan i denna tråd eller finns det någon som jag som är förstföderska och över 40? :)

Jag har inte lyckats få några barn ännu. Är dock bara 39, men blir 40 i juli så det kan bli lite tight att hinna få en bebis innan dess...
  • CinnamonGirl
    Nr 3 på G skrev 2014-10-23 10:42:15 följande:

Dag 21 idag, ingen mens men fortsatt mensvärk, har haft ont i 3 dagar nu och tycker den borde komma snart om den nu ska komma, tog ett test imorse men det var helt blankt men det är ju alldeles för tidigt egentligen så inte förvånad direkt, kommer inte mensen så testar jag igen på söndag (fyller år då så hoppas så klart på världens bästa present) jag brukar ju tappa flåset och bli tät i näsan ganska tidigt när jag är gravid, känner oftast det före ömma bröst och annat men nu är jag så förkyld så vet inte vilket ändå :/ 

Hoppet lever än iaf men gud vad långsamt tiden går

Vad drygt att du varken fått mens eller positivt gravtest. Hur var det med ägglossning den här månaden?
  • CinnamonGirl

Ni som äter eller har ätit munkpeppar; hur mycket doserar ni? Är det farligt om man överdoserar? Jag har fått munsår den här svängen... brukar bara få det i samband med mensen annars, men nu har jag ÄL vilken dag som helst.

• CinnamonGirl

Grattis Nr 3 på G!

Här har jag testat med fertilitetsmonitorn hela veckan och fått negativt, 1 markering hela veckan. Igår (lördag) fick jag full pott (3 markeringar) och likaså idag. Jättekonstigt att jag inte fått nånting däremellan, dvs en tvåa... men jag är glad att jag får en trea, har ju aldrig fått det så länge jag testat med monitorn, förutom förra månaden...

• CinnamonGirl
    Nr 3 på G skrev 2014-11-02 21:42:34 följande:
    Vad gör du då här??? Ska inte du vara i sovrummet nu ;)

Tack förresten <3
    I sovrummet var jag igår. Flört Idag kunde tyvärr inte mannen närvara... Rynkar på näsan Men de överlever ju över helgen i alla fall, de små simmarna, och jag hoppas de stöter ihop med ett ägg nånstans. Drömmer
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)