Inlägg från: CinnamonGirl |Visa alla inlägg
  • CinnamonGirl

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Jag är inte riktigt 40 än (har precis fyllt 39), men hoppas jag får hänga på här ändå.

Jag har inga barn ännu men försöker.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl

Här väntas ägglossning (är på dag 16 nu), och vi "myser" på.

Kör med Clearblues fertilitetsmonitor och har haft 2 markeringar i sedan i måndags. Har nån av er erfarenhet av deras monitor?

• CinnamonGirl

Har några av er provat munkpeppar? Jag tänkte att jag ska pårova det för att stabilisera mina hormonnivåer, jag har lite för låga progesteronvärden och för mycket testosteron, pga PCOS.

Har beställt droppar. Ska man dricka varje dag i månaden eller endast mellan mensen och ÄL eller mellan ÄL och mens?

• CinnamonGirl

Jag och karln har sexat var och varannan dag i tre veckor nu. Jag är på dag 28 idag och har tyvärr inte fått utslag för ÄL. Använder fertilitetsmonitorn från Clearblue och har haft två markeringar i 12 dagar, imorse sjönk den till en markering.

(Fertilitetsmonitor ger 1 markering = inte fertil, 2 markeringar = "ÄL på gång", 3 markeringar = peak... ja ni fattar *ler*)

Jag blir lite nerslagen, men kommer naturligtvis komma igen. Hoppas nu bara mensen kommer som den ska, så jag får börja med munkpeppar.

• CinnamonGirl
    weeme skrev 2014-08-31 12:45:47 följande:

Men nu är jag anonym igen?! Är det så att jag aktivt måste välja att inte visas som anonym i vissa trådar? Är inte så haj på FL. Det är alltså jag som skrev ovanstående. Vet inte hur man korrigerar inlägg heller, eller om man ens kan det?

Det verkar som man aktivt måste välja om du ska visas under ditt alias eller vara anonym, annars vissas du anonymnt.

Verkar inte som att man kan korrigera inlägg?
  • CinnamonGirl

Använd den gamla versionen av FL, då slipper ni problemet med att bli anonyma.

• CinnamonGirl

Jag har haft en massa pirr i brösten i en veckas tid nu. Fått lite mensvärk idag, och är på dag 32, så mensen kommer nog tyvärr...

• CinnamonGirl

Fick spotting igår kväll, och i natt kom mensen igång på riktigt. Men det är bara ta nya tag och hoppas på ägglossning om två veckor! Påbörjade en kur med munkpeppar och rosenrot idag till frukosten. Jag kommer ta munkpeppar 3 glas/dag (det är den flytande varianten; 20 droppar/glas) och rosenrot 2 tabletter/dag. Fler som kört en kur som denna? Kör man till ägglossningen med båda, eller hur länge?

• CinnamonGirl
    Nr 3 på G skrev 2014-09-10 16:59:54 följande:
    Vad kör ni för förberedelser och äter/dricker/gör för att maxa era chanser?

Ska man kanske försöka tvinga i sig lite tomatjuice då, hur länge, hur mycket  och när i cykeln ska man dricka det?
    Tycker INTE det är gott så gärna så lite som möjligt men vad gör man inte för att maxa chanserna. 

Ska även försöka gå ner lite i vikt och börja träna upp rygg och mage så inte det kraschar alldeles om/när jag blir gravid
     Annars är  "mitt val kvinna" det enda  jag tar i förebyggande syfte, kaffe, alkohol och mat man inte bör äta det får vänta tills jag plussat
    Jag har börjat med munkpeppar den här cykeln (mensen började ju häromdagen), tidigare har jag använt Royal Jelly. Testade inte om jag fick ÄL då, men cykeln blev lite stabilare och jag fick mycket bättre hy! Men blev inte gravid...

Jag har också kommit igång med träningen igen (har 10 kg övervikt), styrketräning 2 ggr/v, pilates 1 g/v och så ska jag se om jag orkar med ett spinningpass per vecka också. Tänker också på vad jag äter.

Förutom
  • CinnamonGirl

Förutom munkpeppar har jag också börjat med rosenrot. Mitt Val Kvinna har jag ätit länge.

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)