Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

CinnamonGirl skrev 2015-05-31 14:52:49 följande:
    Ingen som har några tips om hur man bör ta munkpeppar? Drömmer

Jag har ingen djupare kunskap men vet att det finns munkpeppar i droppform och i tablettform, dropparna skall vara starkare har jag hört? Vilka tar du?
    Jag har ingen lång cykel, på mig fungerade munkpepparen jättebra. Jag tog den som du tar den och skulle ta den som du gör även om jag hade låmg cykel...
    Hoppas det snart ger effekt igen!!
  • Jamtlandstaus

Grattis Mini!! Visst är det märkligt att det ofta verkar som att man undermedvetet "knyter sig" när man försöker så ihärdigt o när man inte "slappnar av" på något sätt så att det funkar!! Tänk om man kunde komma på hemligheten hur man gör...!!

Själv har jag 12dgr kvar till BF nu, det är tungt o kroppen inte så samarbetsvillig men det är mixade känslor över att det snart är slut...sista gången, slutet på en era

• Jamtlandstaus

Här det lugnt, 1 vecka kvar. Tycker jag mår bättre nu på sluttampen o undrar ju när det blir. 1:an kom 8dgr sent o 2:an 7dgr tidigt så ingen vägledning där...

Jag födde 1:an i säte. Jag ville inte göra vändningsförsök då jag tycker att det är otäckt med Bricanyl i vanliga fall, med hjärtklappning. O undrade hur bebis skulle må då de redan har väldigt snabb hjärtfrekvens. Jag fick då göra en bäckenmätning där det konstaterades att jag hade väldigt stort bäcken o bebis var normalstort så jag bedömdes kunna föda i säte. Vi födde på Akademiska i Uppsala där kompetens för riskförlossningar fanns så det bestämdes så.
    Idag med facit på handen hade jag nog valt vändningsförsök om det hände igen, som ett val mellan pest eller kolera... Är lite för skraj för KS, är väl lite av en kontrollmänniska Föda i säte tyckte jag inte var någon höjdare men andra har haft mycket bra sätesförlossningar...
    Så ert samtal kommer väl just handla om att ta beslut om bäckenmätning, vändningsförsök eller KS. O sedan får ni tid för det ni kommer fram till. Men förstår att det är drygt att ha så långt till sjh.

• Jamtlandstaus
    medow skrev 2015-06-16 09:19:02 följande:
    Hjälp snälla :) brukar alltid ha PMS nu har jag BIM men känner inget alls ingen molverk inga ömma bröst, bara känner mig frusen och har lite ont i skallen. Kan det vara dax för klimakteriet ? 
    Vi hoppas att att det är annat!! Jag hade inga PMS som gravsymtom...
  • Jamtlandstaus
    Poohbaby skrev 2015-06-20 11:57:10 följande:

Förlåt för spam. Tydligen blev mitt inlägg flera ggr haha duma telefon.

Nån som vet hur man raderar inlägg?

Det är sånt som händer! Enda sättet att ta bort inlägg är att kontakta Familjeliv... Vet inte om det ens är värt det Teknik verkar inte vara deras starka sida...
  • Jamtlandstaus

Tack så mycket!! Då är ni nära varandra i BF Poohbaby o Helenisen!
    Känns jättebra den tredje o sista gång! Amningen funkar o jag har (hittills) hälsan! Bebis äter o växer på sig o blir idag 1vecka
    Storasysters trots har blommat ut fullt :-S vilket är påfrestande men fullt förståeligt. Hon fick vattkoppor dagen innan förlossningen vilket skapade vissa logistiska bekymmer men hoppas på att allt blir lugnare snart!
    Förlossningen var smärtsam, intensiv o snabb men jag fick bara en liten bristning som inte ens behövde sys.
    Jag var osäker på om förlossningen startat då värkarna kom väldigt glest men var väldigt intensiva. Ringde in till FL vid 0130 o berättade hur det var men de tyckte det lät som om jag kunde vänta. 0315 ringde jag in igen o sa att jag ville komma, jag var välkommen. Samtidigt ringde vi in barnvakten. 0400 var vi inne på förlossningen, då kom värkarna med 1-1,5min mellanrum o direkt till förlossningsrum o av med kläderna, BM kollar hur öppen jag är: "7cm..nä 8, på väg mot fullt öppen snabbt..."
    0437 är hon ute

• Jamtlandstaus
    piglet15 skrev 2015-06-27 20:32:24 följande:

Hej!
    Hänger på här, man blir ju så peppad när man läser om andra "gamlingar" som både försöker och faktiskt lyckas! Är 45 fyllda och längtar så efter en liten, isf mitt tredje och mannens första. Vi startade för tre år sedan, blev gravid direkt, men det slutade med mf vecka 10. Sedan dess inget...Nu vill vi verkligen ge det en sista chans, ger järnet själva i sommar och funderar även på äd. läste här om munkpeppar och har beställt en burk, mannen är satt på zink/zelen kur...nu kör vi! smile1.gif

Välkommen till tråden! Här är du i gott sällskap. Vi är allt ifrån verkstad till färdiga som hänger här.
    Kollar du din ÄL, nyckeln till allt? Själv använde jag mig av Clearblue fertilitetsmonitor samt munkpeppar för att bli gravid.
    För även om jag har regelbunden mens så hade jag inte alltid ÄL när jag trodde o det är ju viktigt att veta!
    Men metoderna är många...!
  • Jamtlandstaus
    havsblomman skrev 2015-06-28 12:44:09 följande:

Hej
    Jag är 44 och kände plötsligt att en 3a skulle vara fantastiskt. Jag slutade skydda mig under en månad, hann aldrig få äl utan bara extremt mkt finnar och uppsvullen mage smile1.gif Sen ändrades plötsligt vår jobbsituation. Min man förlorade jobbet, men istället lyckades jag få ett jättebra jobb... då började jag skydda mig igen och tänkte att jag får lägga ner hela planen på en trea. (jag var med i en tråd som som hette något i stil med "vi som vill ha en 3a efter 40" men jag kan inte hitta den.) Nu har det gått några månader och långsamt börjar längtan komma tillbaka. Det känns som att någon saknas hemma... jag kanske inte ens kan bli gravid längre, och jag oroar mig för att att något kan gå fel OM jag blir gravid pga min ålder, men förutom detta känner jag nu också att det är ett problem med mitt nya jobb. Arbetsgivaren kommer bli superbesviken om jag genast blir gravid, typ inom bara ett år...Vågar jag överhuvudtaget börja försöka under provanställningstiden? (vilket jag ju nästan måste om jag ska ha nån chans...). Jag funderar hit och dit, men tänker att jag när jag ser tillbaka kanske kommer ångra att jag prioriterade ett jobb framför en ny familjemedlem... kanske... vet inte hur göra. 

Vill ni ha en 3:a är det bara att sätta igång skulle jag säga. Arbetsgivaren får vänta på dig om/när det sker, det tillhör att anställda blir gravida you know Provanställningen borde väl bara vara 6mån eller? O gravid är inte säkert att du blir på en gång o sen vill man kanske vänta med att berätta ett par månader...? Så då borde du ha fast anställning.
    Förlora inte mer tid om ni vill ha fler! På det hela är du ung men på barnafödandeområdet har vi nått en något "högre ålder"
    Det kommer aldrig vara "rätt tid" för barn
    Här blev min man arbetslös samtidigt som vårt hus totalrenoverades... Inte så bra tajming men vad gör man...på med skygglapparna o köra var det enda vi kan göra. Men det blir bättre sen...
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)