havsblomman skrev 2015-06-28 12:44:09 följande:
Hej
Jag är 44 och kände plötsligt att en 3a skulle vara fantastiskt. Jag slutade skydda mig under en månad, hann aldrig få äl utan bara extremt mkt finnar och uppsvullen mage Sen ändrades plötsligt vår jobbsituation. Min man förlorade jobbet, men istället lyckades jag få ett jättebra jobb... då började jag skydda mig igen och tänkte att jag får lägga ner hela planen på en trea. (jag var med i en tråd som som hette något i stil med "vi som vill ha en 3a efter 40" men jag kan inte hitta den.) Nu har det gått några månader och långsamt börjar längtan komma tillbaka. Det känns som att någon saknas hemma... jag kanske inte ens kan bli gravid längre, och jag oroar mig för att att något kan gå fel OM jag blir gravid pga min ålder, men förutom detta känner jag nu också att det är ett problem med mitt nya jobb. Arbetsgivaren kommer bli superbesviken om jag genast blir gravid, typ inom bara ett år...Vågar jag överhuvudtaget börja försöka under provanställningstiden? (vilket jag ju nästan måste om jag ska ha nån chans...). Jag funderar hit och dit, men tänker att jag när jag ser tillbaka kanske kommer ångra att jag prioriterade ett jobb framför en ny familjemedlem... kanske... vet inte hur göra.
Vill ni ha en 3:a är det bara att sätta igång skulle jag säga. Arbetsgivaren får vänta på dig om/när det sker, det tillhör att anställda blir gravida you know
Provanställningen borde väl bara vara 6mån eller? O gravid är inte säkert att du blir på en gång o sen vill man kanske vänta med att berätta ett par månader...? Så då borde du ha fast anställning.
Förlora inte mer tid om ni vill ha fler! På det hela är du ung men på barnafödandeområdet har vi nått en något "högre ålder"
Det kommer aldrig vara "rätt tid" för barn
Här blev min man arbetslös samtidigt som vårt hus totalrenoverades... Inte så bra tajming men vad gör man...på med skygglapparna o köra var det enda vi kan göra. Men det blir bättre sen...