Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

GOD JUL alla tappra fina tjejer här!! <3

• Jamtlandstaus
    Anonym (Mini) skrev 2014-12-24 09:43:27 följande:

Så kom mensen en dag för tidigt! Nåja får bli en julöl ikväll! God jul till er alla! Hoppas som ni andra att 2015 blir vårt år!

Tusan oxå!

Håller samma önskan för 2015!
  • Jamtlandstaus
    AnnaL72 skrev 2014-12-26 23:06:42 följande:

Un

Så underbara nyheter- vilken julklapp! Grattis ????! Har varit borta från tråden ett litet tag men nu är jag tillbaka. Så givande att läsa allas erfarenheter.
    Tack alla för er delade glädje!

Anna jag förstod att det inte var meningen med många frågetecken, vet att det blir så om man använder mobilens smajlisar man måste skriva "kolon bindestreck slutparentes" för att få till en glad gubbe från mobilen

Kram
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-12-29 21:11:41 följande:

Just nu är jag bara trött, less och allmänt bläääig  
    Jag är inte ens glad över att vara gravid utan tänker bara på allt det jobbiga som kommer både under graviditeten och sen med en bebis, funderar på vad vi har gett oss in på egentligen. Det är väl antagligen (förhoppningsvis) bara tankar för att på något vis skydda mig själv om FVP skulle visa att något är fel (risken enligt läkaren är ca 5% när man är i min ålder, alltså 1 av 20) men just nu vill jag inte längre.
    Sorry för negativt inlägg men mår inte så bra just nu

Såna tankar får jag oxå från o till, tror att det är trötthet!

Förstår din oro o stress över FVP, jag upplevde det själv för 3år sedan (känns som igår). Jag tillät mig inte att "vara gravid" förrän jag fått testresultaten. Finns inget att göra åt det förutom att älta o räkna ner. <3

Jag lyssnar gärna om du vill älta! 95% chans att det går bra, ganska schyssta odds ändå

Sov på saken så ofta du kan, sömn är helande!

Vad är IVO, någon form av patientombudsman?

Kram
  • Jamtlandstaus
    Helenisen skrev 2014-12-29 22:20:12 följande:

Hängt lite i bakgrunden i tråden, inne i en jätteintensiv period med utbildning till nytt jobb, varken hunnit el orkat så mkt annat.

MEN - så fick jag som "spottings" ca 7-8 dgr efter äl, har BIM nu 1/1, men hade en konstig känsla, så bestämde mig för å testa nyss. Höll mig i ca 3-4 tim, (kvällsurin) å testet mäter från 25-nånting.

Inbillar jag mig alldeles eller är det ngt där?

Originalbild till vänster, de andra två trixade. Vad tror ni??? phpIRJYlt86146.jpg

Hoppas du sparat ett test till i morgon bitti, det här var ju spännande!!

Svårt att se ngt streck på vanliga fotot, iaf på mobilen. Håller tummarna för tydligare i morgon!
  • Jamtlandstaus
    Poohbaby skrev 2014-12-30 15:52:27 följande:

Hej

Ny i gänget????

Jag hakar på här om det är ok ????

Nyss fyllda 40 och vill ha nummer 4

Detta verkar vara den enda aktiva tråden här med 40+ tjejer

Har en del mf i bagaget, senaste 25 dec och läkare som säger - ja du har ju den åldern

Vi kämpar på och hoppas få en bebis snart

Välkommen hit!!

Här finns det blandat med tjejer gravida o ännu inte gravida men med en gemensam längtan efter barn även 40+

Jag fick min 1:a 1997, min 2:a 2012 o väntar nu min 3:a o om allt går bra kommer hon i juni.

Beklagar ditt MF o hoppas du snart får plus på stickan igen!!
  • Jamtlandstaus
    Dimisi skrev 2014-12-31 00:16:14 följande:

Hej tjejer!
    Jag ser att det finns en del gravida här i tråden. Grattis till er! Varför kommer ni inte över till gravid-forumet?

Jag är 42 och nu i slutet av min graviditet. Innan jag blev gravid, och när jag fick missfall, hängde jag mycket i 40+ på planerar-barn-forumet, och här är det ju bra drag. Men i samma kategori på gravid-forumet händer det tyvärr inte mycket. Rynkar på näsan Det finns någon Stockholms-tråd, men där bor jag inte, så det har varit lite ensamt...

Precis som du säger är inte mycket aktivitet i 40+ Gravid o har känt mig fortfarande välkommen här o har därför stannat kvar.

Men kanske dags att ställa frågan igen om ni som fortfarande väntar på plus på stickan tycker att vi som fått vårt plus ska gå över till Gravid-forumet?

Kan ju vara så att man helst ser att tråden är endast för de som är i planeringsstadiet. Ingen skulle ta illa upp!

Vad säger ni tjejer?
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2015-01-05 17:00:36 följande:

Tack, då stannar även jag kvar i tråden ett tag till :) har gått in i v23!

Kul med nya i tråden, välkomna!

Hur mår ni andra, det har varit lite tystare under helgerna här inne. Vad händer hos er, hur går era tankar? Själv har jag fått en enorm lust att träna, kanske inte klokt att börja löpa ny men kikar på både träningskläder, skor och olika pass som skall påbörjas efter förlossning. Blev lite nojjig när vågen va +10kg o jag är halvvägs bara. Fick en förfrågan om tärna till sommaren :)

Övriga tankar som far runt nu är skall jag söka havandeskap, hur mycket och när? Hur skall förlossningen gå, börjar oroa mig lite kanske. Kan man önska kejsarsnitt o få det tro? Kram kram

Hur var din förra graviditet o förlossning?

Det brukar bli bättre 2:a gången!

Jag har nog oxå gått upp 10kg men har ingen våg så jag vet inte. Kom av mig i träningen i början o har ännu inte hittat tillbaka. Hoppas jobbet lugnar ner sig lite snart så jag orkar med att börja om!

Man kan önska snitt o det är olika hur tillmötesgående man är för det i olika landsting. Tänk nog efter bara så att det är det du vill ha. Oftast hämtar sig kroppen fortare efter en vaginal förlossning o du slipper ha ett smärtsamt operationssår mitt i allt.

Själv vart jag ordentligt skrämd efter 1:a förlossningen men gick till våra Aurora-barnmorskor på samtal inför 2:an o det hjälpte mig att förbereda mig. Rekommenderas!
  • Jamtlandstaus

Jag stannar oxå gärna kvar!

Välkommen ni nya! Kul att det fortsätter komma fler!

Själv har mitt illamående släppt o tröttheten är hanterbar. Dock behöver jag få upp flåset lite igen då jag märker att tröttheten gärna sätter sig på humöret...kan bli ruskigt osympatisk!

Inväntar nu lite smått nervös RUL om 2,5 vecka. Har inte känt några rörelser ännu o detta är 3:e barnet, borde känna... :-/

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)