Inlägg från: Nr 3 på G |Visa alla inlägg
  • Nr 3 på G

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

Välkomna ni nya :) 

Imorgon är det dax för att ta FVP så håll gärna en extra tumme för att allt går bra och att barnen är friska så vi kan lämna dom på FS (annars vet jag inte hur vi gör).

• Nr 3 på G

Tack för tumhållning :) Provet togs utan några komplikationer och allt sågbra ut så nu hoppas jag bara att telefonen INTE ringer i början på nästa vecka utan att vi får ett brev med bra resultat istället.
    Är sjukt trött och har huvudvärk nu men det är väl nervspänningen som släpper, målar lite lite grann i magen men ingen fara än. Planerat ryggläge idag och att ta det väldigt lugnt i helgen

• Nr 3 på G

Sitter och är jättenervös för att telefonen ska ringa, visar FVP på något fel skulle dom ringa från sjukhuset i början på veckan annars så får vi ett brev i slutet på veckan så hoppas telefonen håller tyst :)

Alla ni som är nya längst upp i trådstarten finns 2 länkar, en som går till en !BIM-lista" och en som går till en lite utförligare presentation av oss :)

Hoppas också på fler + i tråden, var ju länge sen nu så håller tummarna för er alla

• Nr 3 på G

Phuuu en lång lättad suck, fick svar på FVP igår och det visar inga kromosomförändringar utan vi väntar en liten frisk pojke i början/mitten av juli :)
    Nu ska jag verkligen försöka sluta oroa mig och njuta av tiden som är kvar, går in i v 17 idag och den 5/2 har vi RUL men går väl knappast att dölja det längre nu utan blir väl till att komma ut på jobbet nu

• Nr 3 på G

Välkommen alla nya och hoppas att ni får era plus snart trots att vi alla har åldern emot oss.
    Har börjat sjunka in nu att vi ska få en liten grabb och snurrar en massa namn i skallen men inga som känns klockrena så har ni förslag så ös på :) Ovanligt men enkelt ska det vara inga långa tillkrånglade utländska namn. 
    Glöm inte att fyll i BIM-lista och skriv (och läs gärna) i presentationstråden (länkar i trådstarten)

• Nr 3 på G
    LinneaSvea skrev 2015-01-28 11:10:59 följande:

Hej, nej, tyvärr inga glada miner. Mina spottnings började i morse så mens är att vänta under dagen eller morgon... Blir så ledsen.... Hur länge tycker ni att man ska köra på. 1 och 1/2 år utan ett plus i sikte. Fyller ju 45 i sommar. Bör man börja bearbeta sorgen att det inte blir någon bebis i stället för att utsätta sig för detta varje månad. Denna månad som kommer har jag bestämt att det inte blir någon stimulering i alla fall. Känner mig heldeppig idag och behöver lite stöd...
    Ha en bra dag!

Usch vad tråkigt, om man är ung så brukar man ju bli rekommenderad att söka hjälp efter 1 år, vet inte hur hög prio det är om man är 45 eller om det helt kallt är så från vården då att man är för gammal, beror väl iofs på om man har barn sen innan också. Men jag hade nog velat ha en utredning för att se om det ens är möjligt.

Låter ju lite illavarslande när du inte ens har fått ett plus tyvärr, jag har ju haft problemen med MF istället men haft lätt för att bli gravid, var 41 (nu 43) när vi började försöka och det tog ju ca 1,5 år men hann med 3 MF på den tiden innan jag plussade och det verkar gå vägen och efter 40 så verkar det ju gå utför ganska fort med fertiliteten.

Jag hade kontaktat specailistmödravården och bett att iaf få komma och prata med nån och sen efter det får man helt enkelt ta det steg för steg, blev tyvärr inget peppinlägg men en lång varm kram kan du iaf få <3

Kraaam
  • Nr 3 på G
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-28 10:02:40 följande:

Här har både maken o jag blivit sjuka så inget jobba på annan ort för honom så idag går vi kraxande tillsammans på RUL

Har vi några hoppfulla symtom på plus i tråden det är väl några BIM på väg snart?

Nr på G, ovanligt men inte konstigt... jag gillar Folke o även Magne

Barnen vi har heter Tilia, Troj och Minja, så lite i den stilen :)
  • Nr 3 på G

Glömde ju skriva att jag hoppas allt ser bra ut på RUL och att ni får krya på er :)

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)