LinneaSvea skrev 2015-01-28 11:10:59 följande:
Hej, nej, tyvärr inga glada miner. Mina spottnings började i morse så mens är att vänta under dagen eller morgon... Blir så ledsen.... Hur länge tycker ni att man ska köra på. 1 och 1/2 år utan ett plus i sikte. Fyller ju 45 i sommar. Bör man börja bearbeta sorgen att det inte blir någon bebis i stället för att utsätta sig för detta varje månad. Denna månad som kommer har jag bestämt att det inte blir någon stimulering i alla fall. Känner mig heldeppig idag och behöver lite stöd...
Ha en bra dag!
Usch vad tråkigt, om man är ung så brukar man ju bli rekommenderad att söka hjälp efter 1 år, vet inte hur hög prio det är om man är 45 eller om det helt kallt är så från vården då att man är för gammal, beror väl iofs på om man har barn sen innan också. Men jag hade nog velat ha en utredning för att se om det ens är möjligt.
Låter ju lite illavarslande när du inte ens har fått ett plus tyvärr, jag har ju haft problemen med MF istället men haft lätt för att bli gravid, var 41 (nu 43) när vi började försöka och det tog ju ca 1,5 år men hann med 3 MF på den tiden innan jag plussade och det verkar gå vägen och efter 40 så verkar det ju gå utför ganska fort med fertiliteten.
Jag hade kontaktat specailistmödravården och bett att iaf få komma och prata med nån och sen efter det får man helt enkelt ta det steg för steg, blev tyvärr inget peppinlägg men en lång varm kram kan du iaf få <3
Kraaam