Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

CinnamonGirl skrev 2014-11-25 10:19:25 följande:
    Men kostar det så mycket? Visste inte att landstinget tog så mycket betalt för ett U!

Den enda privata gynekologen som finns i denna stad, landstinget bjuder inte på något som inte ingår i deras program Å då behöver jag vänta till Nackuppklarningen den 10dec och då hinner jag inte få svar innan helgerna tar vid och då har jag inte vunnit något direkt i tid.

Men nu har jag varit där och den lill* lever och är ensam där inne *phu* Läkaren beräknade mig till 11+1, vilket är en hel vecka längre än mina egna beräkningar.
    Nu är det "bara " resten kvar...
  • Jamtlandstaus
    Sawgni skrev 2014-11-25 16:07:35 följande:

Igår gjorde jag mitt KUB, blev bestämd till 12+0  (BF 7 juni) vilket stämmer exakt med min ägglossning. Fick jättebra resultat på proverna, det bästa som gick att få :) Jag börjar känna mig tjock och ska försöka tänka på vad jag stoppar i munnen lite mer...

Skönt med bra siffror!

Jag har oxå blivit tjock å det beror nog mest på att jag äter så mycket då jag försöker hitta något som dämpar illamåendet plus att motionen var noll o inget i drygt en månad, inte ens promenader...
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-11-25 20:51:02 följande:

Emma70, LinneaSvea och Cinnamon: Håller tummarna för er!

Sawgni: grattis till fint resultat och UL.

Lite info från mig: är jätterund om magen, speciellt efter middagen bär jag ätit mycket. Kan inte förstå att dom inte sett på jobbet eller så tycker dom bara jag gått upp i vikt men vågar inte säga något ;)

Har ju bra tunikor och blusar som ännu lyckas dölja ganska bra. Är jättetrött fortfarande på em/kväll så det blir sova så fort chansen ges. Lite lättare till illamående fortfarande, äter lite extra så blir det bättre.

Har inte känt något direkt men iblan stramar det extra inifrån magen, hoppas set är tecken på att allt står bra till. Gått in i v18 och RUL närmar sig, längtar så att få se lilla knytet igen samt lite mer livstecken dvs spark eller annat. Försöker att inte oroa mig., kram

Oj, vecka 18 o ingen vågat fråga ännu Tänkte du låta bli o säga något tills någon frågar eller vill du invänta RUL?

Tror inte jag skulle vilja vänta med att berätta för länge, då jag tycker att det är lite bökigt att alltid behöva tänka mig för vad jag säger o gör för att inte väcka misstankar. Men om/när NIPT resultatet kommer tillbaka med goda nyheter då berättar vi nog.
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Mini) skrev 2014-11-25 21:30:23 följande:

Hej!

Jag skrev i början av tråden. Har dock legat lågt i ngra månader då det har varit en liten paus. Nu är man inne i svängen igen och har bim på fredag och börjar känna symptom inför mens. Visserligen väldigt trött men jobbar skift så finns alltid en naturlig förklaring till symptomen! Planerar inför nästa månad med munkpeppar och rosenrot. Om nu detta hjälpt någon?

Kul ni som plussat :)

Välkommen tillbaka!

Jag vet inte om munkpepparn hjälpte mig att bli gravid men det är inte omöjligt för den stabiliserade cykeln i alla fall. PMSen försvann o mina spottings blev kraftigt mindre! Så jag tror det hjälpte mig.

Håller tummarna för dig denna månad!!
  • Jamtlandstaus
    Feona skrev 2014-11-25 21:55:32 följande:
    Grattis till fint UL, så skönt för dig att få se den lilla och bra inför NIPT el KUB. Hade du bokat tid o plats, vilket och var har du bokat?

Jag skall nog berätta på fredag då vi skall ha personalmöte. Hade tänkt vänta till RUL eller v20 först men hade inte räknat med att växa såhära fort! Det blir nog bra oavsett så kan kag börja ha andra kläder oxå. Vi skall ju ha personalfest nästa vecka så det vore skönt att kunna slappna av och inte behöva försöka dölja längra. Jag har mest varit försiktig med info då min rädsla för att något skall hända, tror inte jag orkar alla frågor isåfall. Men garantier finns ju aldrig så det kanske ändå är ok att berätta. Men när jag berättar så kommer informationen sprida sig lavinartat på mitt jobb och företag. Skulle vilja smyga in info så det landar lite mjukt och inte blir så stort.
    Jag har bokat ett provtagningskit från TATAA (lab) i Göteborg, min hälsocentral tar proverna o dom skickas sedan med expressfrakt till Göteborg som preparerar dom o skickar dom till USA, svar inom 21dgr.

Proverna tar jag 4/12 o har NUPP inplanerad den 10/12. Jag ville inte göra KUB då siffrorna ofta dras ner av ålder o jag tror att det skulle oroa mig mer då sannolikheten för korrekt svar är mycket lägre än NIPT. Nackuppklarning däremot är väldigt bra komplement till NIPT och kommer ge en säkerhet på resultater med mer än 99,9%.
  • Jamtlandstaus
    weeme skrev 2014-11-26 23:42:24 följande:

Ny dator härska surfas och letas info på FL som inte hackar så mycket med nya datorn. Det måste dock vara en hemsk sida för inte ens en splitter ny dator tycker FL är så kul att ha att göra med.

Nu har jag fått mens och vill gräva ner mig igen. Ska prova rosenrot, ska bar läsa hur man käkar den, från mens till ÄL är det väl?! Denna månaden är det dags för pergotime igen. Hormoner, hormoner.

Ha en bra torsdag alla!

Kul med ny dator! Prova byt webbläsare så kanske det blir bättre. Jag har lite problem på jobbet där vi har Explorer 9(tror jag) men google chrome går bra. Man kan ha fler webbläsare installerade på datorn o så väljer man det som passar bäst för ändamålet

Djäkla mens! Av rosenrot har jag själv bara märkt att jag blir pilskare av den men det är ju inte fy skam Munkpeppar tror jag däremot mycket på då den märkbart stabiliserade min cykel. Men alla är ju olika så prova på!
  • Jamtlandstaus
    Anonym (Mini) skrev 2014-11-27 09:50:24 följande:
    Tack så mycket Jämtlandsstatus!

Har beställt äl tester som jag aaldrig använt, vet knappt hur man gör men nu jäklar smile5.gif  Ska absolut testa munkpeppar! Kör man mellan mens och äl eller hela perioden?
    BIM i morgon, inga större förhoppningar, har bara mindre symptom än normalt och lite halvt illamående. Säkert inbillning!

Roligt du plussat Jämtlandstatus smile2.gif
    Japp, från dag 1 till ÄL
  • Jamtlandstaus
    AnnaL72 skrev 2014-11-27 10:35:51 följande:

Hej på er allihop Skrattande! Är det ok att jag hoppar rätt in i er tråd trots att ni varit igång länge? Jag har inte läst alla inlägg men dock många av dem.
    Jag är född -72 och längtar efter ett litet underverk till. Jag var nyligen gravid men för drygt en månad sedan fick vi besked att vårt mirakel i magen var skadat. För tre veckor sedan ( var i vecka 17) fick vi avsluta graviditeten och vi förlorade vår ängel. En stor sorg som vi får bära med oss livet ut.
    Efter detta sorgliga har jag en oerhörd längtan trots att det är så färskt - men det snurrar så många tankar. En av de största är - ÄR JAG FÖR GAMMAL?
    Vår graviditet var inte alls planerad men efter en glad chock som la sig  - var vi så lyckliga men livet tar sådana vändningar som man inte alltid förstår.
    Hur resonerar ni kring er ålder?
    Ha en fin dag!

Klart du får hoppa in fast tråden hängt i ett tag!!

Beklagar verkligen den stora sorg ni fått gå igenom!! <3 Men vill verkligen understryka att du visst inte är för gammal! Det har ju din kropp redan visat. Sen att det inte gick hela vägen kan man ju inte veta att det berodde på ålder eller den där orättvisa slumpen.

När jag fick min dotter -12 var jag 41 o min vånda var stor att berätta men jag har inte mött någon negativ reaktion, bara glädje. Om det funnits dom som tyckt något så har de haft den goda smaken att hålla tyst om det Det måste ju ändå vara upp till var och en hur man lever sitt liv.

Men visst finns grubblet där fast man vet att det är så. Nu är jag gravid igen o om det går bra så kommer jag vara 44 när nästa barn kommer o visst grubblar jag men känner ändå att nu har jag träffat så många äldre mammor att det inte känns lika "grubbligt" som förra gången...inte än i alla fall men det kanske beror på att det är så tidigt ännu så grubblet handlar mer om vi får behålla det lilla livet eller inte...
  • Jamtlandstaus
    söderböna skrev 2014-12-01 20:02:33 följande:

Jag hoppar in här trots att det i TS står "ett barn till" och jag har inga sen tidigare. Kort och gott har vi försökt länge nu med 2 MF + 1 MA i bagaget. Är 40 nu. BIM 4/12 och kunde inte låta bli att testa mig idag, men blankt...

Roligt att se att många här inne verkar vara gravida. Grattis till er! Det inger lite hopp hos mig.

Självklart är du välkommen vilket barn i ordningen som längtan o väntan gäller!

Du har många fertila år kvar o jag hoppas på positivt test för er snart!

Hur länge har ni försökt, har ni sökt hjälp för att det inget blir? Ibland kan det behövas en översyn för att se om kända hinder kan hittas o avhjälpas.
  • Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-11-30 21:33:06 följande:

usch börjar bli rejält nojig nu, känner en obehaglig tyngd i magen men inga tecken på något MF men jag är supernervös nu, ska till BM på onsdag för inskrivning, då är jag i v9 (8+6) och tisdag nästa vecka, alltså om en evighet ska jag på VUL. Längtar och fasar

Förstår din oro men du ska se att den är obefogad! Kram <3
Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)