Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)

jessie74 skrev 2014-10-31 17:19:25 följande:

Blä! Mensen kom idag smile4.gif

Trist Jessie!!

Kram
  • Jamtlandstaus
    LinneaSvea skrev 2014-11-05 09:47:44 följande:

Hej på Er!
    Ja, här är det tyst, fick min mens i natt och har inte sovit en blund, världens ångest, mår så jäkla dåligt. Varför kan jag inte inse att det inte kommer att bli någon bebis för mig, jag kommer aldrig mer att få sett ett plus på den där jäkla stickan...

Behöver pepp!?! Ska jag fortsätta, sluta?? Hur länge orkar man?

Men det var då själva den att det går så ont för er!! Jag hoppas så mycket med dig att du snart får ditt plus!!

Ni har inte funderat på att kontakta kliniken i Riga? Har sett att de gör "reklam" här på FL att de har mottagning i Stockholm vissa dagar i veckan. De har betydligt välvilligare inställning till att hjälpa äldre kvinnor till en graviditet än vad den traditionella vården har.
  • Jamtlandstaus

Men du jag tror att en förutsättning för att lyckas är att du har mannen din med dig. Det skapar ju en jättepress på dig att bära alla tunga känslor själv! Ni behöver jobba på detta tillsammans om det nu är acceptans för inga fler eller för fler barn!

Kanske kan Riga kliniken annat än ÄD och IVF?

Kram till dig!!

• Jamtlandstaus

Tack alla ni för era delade berättelser! Önskar så man kunde komma med den där optimala lösningen men kan bara ge en stödjande tanke o delat hopp! <3

Här finns trots plus på stickan en gnagande oro för att det inte ska gå vägen men den är väl bara att acceptera o planera för att allt går bra. Något annat finns ju inte att göra.

Jag har börjat skicka ut förfrågningar om NIPT till Köpenhamn och till BB Stockholm, har fått svar från Köpenhamn än så länge, som jag skall ställa lite kompletterande frågor till. Har ännu inte hittat vilka i Göteborg som gör detta test. Vet någon av er?

• Jamtlandstaus

Nu har jag kontaktat Köpenhamn: de tar 4800kr (förutsätter att det är danska) vilket gör ung 5900kr för UL, provtagning och konsultation. Man måste ta provet på plats och provet skickas sedan till Hongkong och man har svar efter ca 2veckor.

Göteborg har jag endast hittat hemsidan på labbet och mailat dom i väntan på svar. Det jag vet från hemsidan är att man behöver hitta en vårdcentral motsv som är villiga att ta proverna och skicka dom (på ens egen bekostnad). Dom har några samarbetspartners men lägger inte upp det officiellt utan man behöver maila och fråga. Provsvar tar 3 veckor.

BB Stockholm har en helt omöjlig hemsida att hitta information, inte ens ett vettigt telefonnummer så jag har mailat en omvårdnadschef/chefsbarnmorska och hoppas på information vart jag vänder mig.
    Rapport slut

• Jamtlandstaus
    Emma70 skrev 2014-11-08 12:32:18 följande:

Tack Feona, det sista som överger en är hoppet! Glad Men visst kan det även vara så att äl-stickor ger utslag men det är inte säkert att man ägglossar? Det är väl bara att "köra på" så ofta som möjligt och hoppas att det någon gång tar sig ;)

Åsså kan stickorna ge utslag men strecken är inte lika starka och det är ändå ÄL ÄL-stickor kan vara svårtolkade. Orkar ni så kör på sex varannan dag

ÄL kan ju verkligen överraska en i dag, ibland tidigt ibland sent!

Har du provat munkpeppar? Det är hormonstabiliserande.
  • Jamtlandstaus

Jag använde munkpeppar i tablettform 1ggr/dag Dag1 till ÄL i cykeln och fick en något kortare cykel, minskade spottings (nästan helt borta) och ingen PMS. Så jag är nöjd! Om graviditeten är ett resultat vet jag inte.

• Jamtlandstaus

Jag har fått svar från Göteborg och Unilab som är dom jag kontaktat. Man kan antingen åka till dom och ta provet (NIPT) eller skicka efter ett provtagningskit å låta någon annan ta provet så skickar man sedan provet enligt instruktioner. Med provtagningskit (inkl frakt) kostar det ca7500kr o vid besök där ca7000kr. BB Stockholm har jag inte hört pip ifrån men om jag förstår rätt så är dom samarbetspartner till Unilab i Gbg.

Jag har dock börjat vackla i beslutet med detta prov. Det verkar även detta vara ett sannolikhetstest om än med högre träffsäkerhet och jag oroar mig för att stå där med en högre riskfaktor o kanske innan gjort en KUB med tvivelaktiga siffror men så att jag inte beviljas ett FVP.

Och FVP vill jag egentligen inte göra då det är så sent i graviditeten och innebär en olidlig väntan och oro och förmodligen oxå har jag känt rörelser innan dess...

Lutar nu mot att göra MKP på egen bekostnad, har äntligen hittat en klinik som gör detta privat och hoppa över NIPT.

Jobbigt att inte bo i storstad ibland då teknik o kompetens inte är lika lätta att hitta på nära håll. Skulle vara skönt med någon kunnig att diskutera med. Min BM är ganska mossig, hon är f.ö. samma barnmorska som jag hade med såväl -97:an som -12:an. Känns inte som om mycket hänt där...

Svar på tråden Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)