Vad händer med clearblue dubbel hormonindikator om den missar lh-stegring?
Publicerade detta i ett annat forum insn jag visste att det fanns en separat del för ägglossning. Så ursäkta spam, men detta är nog rätt ställe.
Okej, jag har efter att kört med testlagrets äl-tester bytt till clearblue med dubbel hormonindikator. Passar mig bättre av olika anledningar.
De två månader jag använt cb har jag haft två dagar ned hög fertilitet (blinkande smiley) och sedan fått max fertilitet och fast smiley.
Denna månad är jag inne på sjunde dagen i rad med blinkande smiley. Har förstått att det kan vara så och att det inte är helt ovanligt (här på FL iallafall) att äl är sen och man har flera dagar med blinkande innan fast :) jag vet också om att man har vissa månader utan äl.
Men i o m att jag tror att jag haft ägglossning och borde ha haft det för fem dagar sen så undrar jag om nån här har någon erfarenhet av att enbart haft blinkande smiley trots äl och till och med blivit gravida de månaderna?
Mina teorier är två.
1. Jag kissade på stickan dagen för äl istället för att doppa i behållare. Kanske var det inte tillräckligt med lh i de dropparna. Därför fortsätter den att blinka i o m östrogenet som finns kvar efter äl.
2. Kan jag vara gravid och det är den östrogenhöjningen stickan känner av?
Erfarenheter? Tankar?