• Kimsan82

Utredning Hösten 2014, följas åt?

Hej

Jaha så har kallelsen till RMC kommit.. 2 september är  det dags..
    Under sommaren har vi båda lämnat prover men nu känns det helt plötsligt så verkligt!! Tusen tankar snurrar.
    Vi har försökt ca 1,5 år men kört utan skydd i nästan 2 år

Finns det någon som liksom vi är i startgroparna och vill följas åt genom detta nya och lite skrämmande.

• Svar på tråden Utredning Hösten 2014, följas åt?
  • Blåblomman
    LaDivina skrev 2014-12-27 09:22:12 följande:

Hej!

Hoppas det är OK att jag hoppar in här!

Vi ska börja utredning i februari, har Ni behövt ta ledigt från jobbet mycket för att gå på undersökningar/provtagningar etc?

Välkommen hit!

Jag tror jag var borta vid fyra tillfällen, var ca en timme varje gång. Har varit rak och ärlig med min chef vad vi går igenom just pga att man har en del läkarbesök och fler lär det bli. Chefen hade full förståelse.
  • Decibel84
    LaDivina skrev 2014-12-27 09:22:12 följande:

Hej!

Hoppas det är OK att jag hoppar in här!

Vi ska börja utredning i februari, har Ni behövt ta ledigt från jobbet mycket för att gå på undersökningar/provtagningar etc?

Jag tar inte ledigt eftersom jag får gå på läkarbesök på betald arbetstid.
    Jag har inte sagt något till min chef utan anmäler det som sjukbesök
    har varit på två besök och ska på ett tredje nu i januari
  • LaDivina

Tack för era svar :)

Går alla utredningar till på samma sätt?

Vad jag fått veta så ska vi nu första gången vi går dit prata, jag bli undersökt med vul o min man få tid för att göra spermatest (görs på annat ställe än dit vi ska..) Vad sker sen? :)

• Decibel84
    LaDivina skrev 2014-12-27 14:44:50 följande:

Tack för era svar :)

Går alla utredningar till på samma sätt?

Vad jag fått veta så ska vi nu första gången vi går dit prata, jag bli undersökt med vul o min man få tid för att göra spermatest (görs på annat ställe än dit vi ska..) Vad sker sen? :)

Nej det är inte samma, min kompis fick inte göra spolning exempelvis.
    Fast kanske hade hon fått det om hon bad om det:)
  • Blåblomman

Ja idag kom mensen, tre dagar senare än beräknat. Har aldrig haft så lång cykel förut, ligger alltid på 27-28 dagar. Men nu är det bara att ta nya tag igen.

• Decibel84
    Blåblomman skrev 2014-12-29 16:05:49 följande:

Ja idag kom mensen, tre dagar senare än beräknat. Har aldrig haft så lång cykel förut, ligger alltid på 27-28 dagar. Men nu är det bara att ta nya tag igen.

kram!
  • Pusheen
    Decibel84 skrev 2014-12-27 01:32:54 följande:

jag fick brunröd flytning idag igen, fick det på julaftonskvällen också. själv hoppas jag på nidblödning:)

Hur går det för dig? Några mer symptom? När är BIM? :)
    monn skrev 2014-12-27 01:18:19 följande:

Väntar du på svar på remissen till rmc i malmö? Jag skickade egenremiss och fick svar på 1,5 vecka!

Okej! Känns som att de har glömt mig då? Men var det inför de allra första besöken eller var det för vidare undersökning? Vi är utredda hos en annan klinik och nu måste vi gå vidare med undersökning inför ev ivf eller vad det blir..
  • Decibel84

BIM 1/1
    men börjar tro att mensen är på G nu
    blod på pappret nu när jag var på toa och känner i äggstockarna...suck

• monn

Det vart inför de allra första besöken och lämna blodprov och spermaprov!

Pusheen skrev 2014-12-30 10:29:17 följande:

Hur går det för dig? Några mer symptom? När är BIM? :)Okej! Känns som att de har glömt mig då? Men var det inför de allra första besöken eller var det för vidare undersökning? Vi är utredda hos en annan klinik och nu måste vi gå vidare med undersökning inför ev ivf eller vad det blir..

• Pusheen
    Decibel84 skrev 2014-12-30 11:18:27 följande:

BIM 1/1

men börjar tro att mensen är på G nu

blod på pappret nu när jag var på toa och känner i äggstockarna...suck

Men näe så trist :( Bara att ta nya tag om så är fallet, du är inte ensam.. Kram

monn: okej.. Det kanske kan vara olika? Vi är ju redan utredda och har svar på allt. Segt i vilket fall att vänta :(
Svar på tråden Utredning Hösten 2014, följas åt?