Inlägg från: Annelie 76 |Visa alla inlägg
  • Annelie 76

Vad gör jag för fel??

Låt henne sova på dig eller pappan. Går hur bra som helst att titta på tv med en bebis på bröstet.

För oss funkade det bäst att söva i famnen och sen lägga försiktigt i dubbelsängen på den varma platsen.

Att bebisen ska sova ensam är inte naturligt, de vill vara med föräldrarna. Ni skämmer inte bort henne med för mycket kärlek, tvärtom. Vissa barn vill och behöver ha mycket närhet, ge henne det så kommer livet bli mycket enklare.

• Annelie 76
    Knasmamman91 skrev 2014-08-10 00:35:15 följande:
    Näe ibland blir man så nojig när så många får det att låta som att om man tex tar upp bebisen när den skriker som spädbarn så kommer man få bära på dom resten av livet. Men just när det kommer till nattning så vill jag inte riskera att sitta där om två år och trilskas med henne i flera timmar bara för att hon är van att somna i famnen. smile1.gif
    För vissa barn kommer nattningen alltid vara ett problem. Jag har en son som inte VILL somna. Han vill vara uppe och med och inte missa nåt, hur trött han än är. I början somnade han lite när som men vart efter han växte och märkte att han kan bestämma själv så vägrade han lägga sig ner. Till slut fick vi hålla i honom så han låg still, först då somnade han.

Nu är han snart tre och det går lite bättre. Vi måste fortfarande vara med honom tills han somnar annars går han bara upp igen men det är lite mindre skrik och protester nu.
Svar på tråden Vad gör jag för fel??