• bbe93

Missfall första graviditeten v14

Hej! Var på Rutin ultraljud i måndags v 19+3 och det visade sig att barnet var dött redan i v14+1. Hela min värld gick under och jag vet inte hur jag ska kunna leva normalt efter detta. Fick igår föda ut fostret på gynmottagningen och kan inte sluta gråta. Bebisens mage var helt vätskefylld och dom visste inte varför, mer än att det inte hade med mig att göra. Det var min första graviditet och jag vet ärligt inte om jag någonsin kommer våga bli gravid igen. Kommer aldrig orka gå igenom detta en gång till. Känner mig också dum för jag är så ledsen känns som att jag är töntig och att det är inget att vara ledsen för, det är ju så vanligt med missfall. Men jag kan inte sluta känna mig ensam i detta, jag är ung och många av mina vänner har inte ens barn än och dom som har lyckades på första försöket utan missfall. Är så rädd att jag ska få missfall igen om jag blir gravid eller att jag ens kan bli gravid igen. Gråter

• Svar på tråden Missfall första graviditeten v14
  • bbe93

Allt känns så tungt bara, min sambo stöttar mig så gott han kan men jag  vet att han också mår dåligt så vill inte tynga han ännu mera. Går oftast iväg och gråter för mig själv. Allt är visserligen så nytt än men det känns som det alltid kommer tynga mig. När RUL var så trodde jag att det skulle bli den bästa dagen i mitt liv hittils men det blev istället en av dom värsta. Hade hunnit planera så mycket.. Var så arg för jag inte hade fått ett "vanligt" missfall så jag slapp gå med min döda bebis i magen i en månad och hoppas.. och vi blev så dåligt behandlade på ultraljudsmottagningen där vi fick reda på det. Dom sa mest att det är sånt som händer här får du en tablett kom tillbaka om 2 dagar hejdå.. På gyn var dom underbara och behandlade oss hur bra som helst men jag kan inte sluta tänka på vår lille bebis som skulle kommit i december och att jag har inget att se fram emot längre. Kan inte sova och känner mig allmänt hopplös. 
    Tack för det fina svaret det känns lite bättre 

Svar på tråden Missfall första graviditeten v14