Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Varsågod :)

Stokke skrev 2014-08-18 07:12:00 följande:

Tack för ditt svar :)

Jag ska läsa på 1177.

• SecretlyMe

Till min förvåning är dagens ältest starkare än gårdagens. Alltså har ägget inte släppt än.. Suck. Antar att jag har en kortare lutealfas isåfall. Släpper ägget imorgon är lutealfasen på 13 dagar. Inget dåligt i sig, jag hoppas bara inte mensen förskjuts :)

• SecretlyMe

Jag tror jag har kort lutealfas men vet inte hur kort. Jag har redan räknat på en cykel på 30 dagar vilket är det "mesta" jag har. Så bim förskjuts inte :) jag vet bara inte hur lång min lutealfas är ännu, första gången med äl-tester :)

NILE90 skrev 2014-08-18 08:07:51 följande:

Jag har en lutealfas på 14 dagar, om ÄL infaller senare så förskjuts även mensen eftersom lutealfasen är konstant. Så i ditt fall skulle jag räkna med att mensen förskjuts 1 dag hittills. 

• SecretlyMe

Oh ja. Men glad att jag ältestade, annars hade jag trott äl varit i lördags (vid en cykel på 28) eller idag (vid en cykel på 30). Jag hoppas vi hinner köra även idag, annars är det nog kört :(

NILE90 skrev 2014-08-18 10:48:28 följande:

Okej :) Svårt det där med alla dagar man ska ha koll på.   

• SecretlyMe

Grejen är ju att vi tidigare haft sex kring äl (tydligen några dagar innan precis som nu) utan att det blivit något..

Idag har jag rätt ont av min äl.. Jag hoppas inte att det är en cysta :'( faktiskt inte haft denna känsla vid äl NÅNSIN. Inte denna molande värk som starkt liknar extrem mensvärk. Det strålar lixom ut i benen och bak i ryggen. Någon som kan lugna mig

mig..? :(

NILE90 skrev 2014-08-18 13:28:41 följande:

Jaa det underlättar så med ÄL-tester så man vet svart på vitt när ÄL är/har varit och när mensen borde komma. Det är inte alls kört om ni inte hinner idag, finns många som bara haft sex typ 5 dagar innan ÄL och ändå blivit gravid. Så ge inte upp hoppet! :) 

Vi ska nog försöka köra någon variant av SMEP den här månaden, dvs sex varannan dag fram till ÄL och sen 3 dagar på rad och sen varannan tills mensen kommer. :)

• SecretlyMe

Dumma telefon.. Aja, ni förstår väl ändå vad jag skrev...

• SecretlyMe

Jag blir våtare kring äl. Bygga-brosekret har jag inte märkt av. Såg att fler undrar hur andra har.

• SecretlyMe

Tack för svar tjejer. Men det är första gången jag har så :/ haft ont hela dagen.. Molvärken blir rätt kraftig emellanåt, den går lixom i skov. Hade jag haft såhär förr hade jag inte oroat mig, men nu blir jag ju nojjig :(

• SecretlyMe

Ja, jag. Kände av äl väldigt tydligt denna gång.

MiaIa90 skrev 2014-08-18 22:06:14 följande:

Finns de någon mer här inne som har fått som mensvärk vid äl? 

Jag har de denna gången och är obehagligt enligt appen ska ajg ha äl idag men inte sexat på idag men fredag lördag och i går se om sambon orkar i morgon haha:).

• SecretlyMe

Hoppas jag med! :)

MiaIa90 skrev 2014-08-18 23:02:07 följande:

Hoppas de kan ta sig när amn känner av de startk

Svar på tråden BIM September 2014