Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Välkommen! :)

Lycka till, hoppas allt är okej och att ni får hjälp. Jag ska boka tid hos gyn jag med (har dragit mig för det länge nu..) då jag vill kolla lite hur det "står till". Misstänker uvi alt svamp nu och vill bl a få det kollat.

Dakine skrev 2014-08-07 23:11:52 följande:

Hej! 

Hoppar inte här. Bim 5/9. Andra barnet, 13:e försöket. 

Nästa vecka ska jag till en privatklinik och undersökas med mannen ordentligt! 

Vi hoppas vi får pergotime. 

Har varit på gyn i min hemstad och de säger allt ser bra ut. Däremot kan de inte hjälpa oss vidare eftersom vi redan har ett barn. Han fyller 4 år nu och jag tänkte inte alls ha så långt mellan barnen :( 

• SecretlyMe

Välkommen hit! :)

Wintersagah skrev 2014-08-08 01:01:52 följande:

Hellu!

Hoppar in här då

23 år, första försöket, bim 15/9 !

• SecretlyMe

Okej! :) vi är uppe i norrland haha, Sundsvall :) Fast jag har min lägenhet i Hudiksvall just nu då jag har mitt jobb här. Tillfällig anställning som vikarie. Vi letar bostadsrätt nu så när det är fixat flyttar jag upp och börjar leta jobb :)

NILE90 skrev 2014-08-08 09:02:19 följande:

Vi bor i Göteborg :) ni ?

• SecretlyMe

Ja, ska bli jätteskönt! Vill inte hyra privat mer, haft väldig otur med hyresvärdar...

Oh, hus låter mysigt! På landet eller i stan? :)

NILE90 skrev 2014-08-08 09:14:17 följande:

Vad skönt med bostadsrätt!! Vi bor i en svindyr hyresrätt, en stor tvåa, men vi letar hus. :)

• SecretlyMe

Aha! Tack för info :)

Mun cykel är på 28-30. Tidigare haft 30-34 men när jag tappade hälften av min övervikt blev den mycket stabilare.

joss82 skrev 2014-08-08 09:55:26 följande:

Ja, det är i tablettform. Heter Apiforce och finns på tex Apotea.se. Ska bland annat hjälpa till att förkorta menscykeln, min är 32-40 dagar så det skulle uppskattas...

• SecretlyMe

Min * ska det givetvis stå :)

• SecretlyMe

Jag gick ner 20 kg. Har dock gått upp 10 sen jag slutade röka men är påväg ner igen. Cykeln har inte påverkats av viktuppgången.

joss82 skrev 2014-08-08 11:53:29 följande:

ja, tror att det skulle hjälpa mig också. jobbar på det... hur mycket behövde du gå ner för att det skulle hjälpa?

• SecretlyMe

Vad mysigt! :)

NILE90 skrev 2014-08-08 14:21:21 följande:

En bit utanför Göteborg kollar vi, så lite på landet kanske. Men vi vill gärna ha i ett villaområde så vi inte är helt ensamma ute i skogen. :)

• SecretlyMe

Jag har oxå gått upp i sommar, 10kg upp men det hände när jag slutade röka. Jag tillät mig själv äta vad som helst och när som helst bara jag slutade röka. Men nu är röksuget helt borta och känner att jag vill gå ner de där extra :)

Grattis till bröllopet! Jag längtar tills jag är där själv.

Jag jobbar som timvikarie på förskola - inte heller fullt så kul vid pms ;)

fruannie skrev 2014-08-08 15:35:59 följande:

Lycka till till dig med :) vad gullig du är!!

Hälsosamt har jag med tänkt att leva o dra ner på kolhydraterna igen. Semestern har satt sina spår på vågen, usch säger jag bara. Gifte mig 7 juni och hade ju tokbantat tills dess och var verkligen nöjd. Sen dess har jag struntat allt i vad kosthållning heter. Pang 8 kg upp :)

Har inte testat nåt mot PMSen faktist de har alltid hjälpt med preventivmedel så det är nu när man inte ska skydda sig som det har blivit lite av ett problem.

PMS blandat med en trotsig treåring är ingen bra kombination har jag märkt.

• SecretlyMe

Håller tummarna för att detta är din tur. Kram

Reggi skrev 2014-08-11 12:25:30 följande:

Hoppar in här nu, för mensen kom idag :(

Svar på tråden BIM September 2014