Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

SRMmamma - <3

• SecretlyMe
    josephiine skrev 2014-11-03 19:48:47 följande:

tar bort mig från listan helt.. Någon hade lagt till mig i December.. men mitt återbesök hos läkaren gjorde så vi tappade hoppet lite här hemma.

Min kropp har tydligen stängt av ägglossning helt, iallafall enligt läkaren på kvinnokliniken. Måste gå ner i vikt, jag vet att jag måste tappa vikt, men att få höra från en läkare: " Du är för överviktig för att FÅ bli gravid" var inte roligt. För det första så bestämmer JAG om jag vill bli gravid eller inte, JAG bestämmer om jag vill ta risker, och för det andra finns det MÅÅÅÅNGA som är tjockare än mig som blir/är gravid. Men jag ska kämpa neråt. Så förhoppningsvis kommer ÄL igång när viss många kilon tappats, ingen vet. Men blir nog ingen bebis 2015 känns det som.. Usch, vill inte ens tänka på det.. Självklart kommer vi fortsätta köra oskyddat och så. Jag kommer självklart stanna kvar här och läsa era inlägg och glädjas åt alla ni som lyckas, och för er som inte lyckats hittills så håller jag tummarna <3

Jag blir så ledsen för din skull när jag läser ditt inlägg. Många läkare är alltför okänsliga när det kommer till fertilitet. Jag hoppas att du lyckas gå ner i vikt och att din önskan att vilja bli gravid blir din sporrning.

Ibland handlar infertilitet enbart om vikten; förmodligen därför även överviktiga kan bli gravida. Jag tex blev ju spontant gravid 2011 när jag vägde närmare 100kg, nu väger jag 20kg mindre och har inte blivit gravid än.

Jag önskar dig ett stort lycka till i fortsättningen och jag hoppas att din ägglossning kommer igång väldigt snart. Om inte annat hoppas jag att du kan få hjälp av pergotime så småningom. Skickar stor kram till dig <3
  • SecretlyMe

Ibland handlar infertilitet INTE enbart om vikten ***

• SecretlyMe
    josephiine skrev 2014-11-03 20:08:07 följande:

Tack för omtanken och kramen <3 Ja både jag och gubben har lite extra av det "onda" runt midjan så vi ska börja köra igång riktigt båda två nu. Det kommer bli massor av promenader och bra kost! 

Tänker dagligen på graviditet och barn så kommer definitivt använda det som "morot" för att gå ner.. 

Håller tummarna för dig också! <3 Kram!

Varsågod :) <3

Vad härligt! Då kan ni peppa varandra :)

Tack snälla för det <3
  • SecretlyMe
    Vickylee skrev 2014-11-04 06:24:17 följande:

Det var visst ett streck igår!!:D

Underbart :)
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2014-11-04 10:00:16 följande:

Här kommer frågor ang utlösning

Om killen tror att han hann lägga all sats utanför, men inte är säker. Kan man bli gravid då?

Och några timmar efter har sex igen, men ingen utlösning.

Chansen är rätt liten till graviditet då va?

Min bästa väninna är nämligen också i ruv tankar..men dom har tänkt vänta tills nästa månad och gjorde sådär denna gång.

Det kommer alltid ut spermier vid sex, oavbrutet eller ej. Kallas "försats". Jämför tex när du tar på honom, att nåt kommer ju ut även om han inte kommit än. Avbrutet sex är aldrig en preventivmetod. Men eftersom de vill ha barn så är det ju sak samma :)
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-11-04 10:51:41 följande:

Här har jag börjat blöda lite. Har åkt hem från jobb och försöker få tag i min BM. bläääää

Åh gumman :( jag tänker på dig! Önskar det fanns något jag kunde göra <3 kramar!!
  • SecretlyMe

Pyret - Hoppas hoppas hoppas att det bara är sköra slemhinnor. Och hoppas att testet visar 2-3 för att det inte var morgonurin och att du är precis på övergången till 3+. Önskar jag kunde krama om dig nu. <3

• SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-11-04 21:49:06 följande:

Mf är ett faktum nu. Blöder så mycket och har fruktansvärt ont.

*kramar om* Jag finns här så gott jag kan. Jag önskar att detta inte fick hända, och att jag kunde trösta dig bättre än såhär.. Missfallet skedde nog för att det blev fel i celldelningen och förhoppningsvis inte pga att något skulle vara fel med dig.

Jag tänker på dig <3
Svar på tråden BIM September 2014